شناسهٔ خبر: 66494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ترددهای ورودی و خروجی در خراسان شمالی افزایش یافت

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: شمار ترددهای ورودی به استان در سال ۹۷ به نسبت سال گذشته، ۸.۷ درصد و شمار ترددهای خروجی ۹.۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: سال ۹۷ تعداد هشت میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۷۸ دستگاه خودرو به استان وارد شده است که این رقم در سال گذشته هفت میلیون و ۸۱۷ هزار و ۵۶۷ دستگاه خودرو به ثبت رسیده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ۴۵ دستگاه تردد شمار نصب شده در سطح جاده های استان، سال گذشته خروج هشت میلیون و ۳۸۷ هزار و ۳۰۵ دستگاه خودرو در استان گزارش شده است که این رقم در سال ۹۶، هفت میلیون و ۶۵۳ هزار و ۵۹۳ دستگاه خودرو بوده است.

بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۷.۸ درصد از ترددهای جاده ای استان مربوط به ناوگان سبک و ۱۱.۷ درصد مربوط به ناوگان سنگین بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: سال گذشته بیش‌ترین میزان ترددهای جاده‌ای استان به ترتیب در محور های شیروان-بجنورد و بالعکس، بجنورد-اسفراین و بالعکس و قوچان - فاروج به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کمترین میزان ترددها در محورهای شوقان – بجنورد و بالعکس، جاجرم– سنخواست و بالعکس و جاجرم – امیر آباد و بالعکس بوده است.

بدیعی مقدم گفت: در این مدت محور گرمه - میامی و بالعکس، سنخواست – سه راهی ایرج و امیر آباد - جاجرم، بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

خودروهای عبوری از محورهای فاروج – شیروان، بجنورد _ شیروان (سیساب) و سه راهی چمن بید – گرمه بیشترین سرعت متوسط تردد را داشته‌اند.

بدیعی مقدم با بیان اینکه سال گذشته اوج تردد خودروها در جاده های استان در ساعت ۱۹ تا ۲۰ به ثبت رسیده است، گفت: در این مدت هر ساعت به طور متوسط تردد ۲۴۱ دستگاه خودرو به ثبت رسیده است که این رقم در مقایسه با سال ماقبل ۵.۲ درصد رشد دارد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، سال گذشته خودروهای عبوری از جاده های استان به طور متوسط ۷۶.۵ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته اند.

برچسب‌ها: