شناسهٔ خبر: 66496 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رویکرد جدید برنامه جامع بازآفريني شهری آذربایجان‌غربی / اعطای تسهیلات بانکی و واگذاری اراضی برای جابه‌جایی سکونتگاه‌های زیرکوهی در شهر ماکو

محمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از اعطای تسهیلات بانکی و واگذاری اراضی برای جابه‌جایی سکونتگاه‌های زیرکوهی در شهر ماکو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی, مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه بررسی پروژه‌های بازآفرینی شهری آذربایجان غربی گفت: فعالیت‌های برنامه جامع بازآفريني شهري با سازوکار جدید انجام می‌شود و  هیئت اجرایی باید اولویت‌بندی اقدامات را هرچه سریع‌تر اعلام کند.

سید محمد پژمان از اعطای تسهیلات بانکی و واگذاری اراضی برای جابه‌جایی سکونتگاه‌های زیرکوهی در شهر ماکو خبر داد و افزود: تسهیلات بانکی به ارزش ۴٠٠ میلیون‌ریال برای بازسازی این مساکن اعطا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید زمینه بهبود کیفیت زندگی اجتماعی را با اعطای وام‌های ارزان‌قیمت، ودیعه مسکن و دیگر حمایت‌ها فراهم کرده، افزود:  شایسته است همدلی و همیاری امروز مردم و مسئولان در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل برای اجرای اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه و مقابله با حوادث احتمالی نیز تداوم یابد.

پژمان با تاکید بر اینکه خسارت وارده به زيرساخت‌ها و زیربناهای تعدادی از شهرها در پی جاری شدن سیل بسیار سنگین است، گفت : اجرای برنامه جامع بازآفريني شهري براساس زمان‌بندي کوتاه‌مدت و همراه با جلب مشارکت عمومی، احتمال بروز حوادث غیرمترقبه را کاهش می‌دهد.  وی یادآور شد : فرایند اجرای برنامه بازآفرینی شهری بر پایه سوددهی و منافع انتفاعی قرار نگرفته و دراین عرصه حفظ مصالح عمومی اصل است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد : اقدامات مشترک برنامه جامع بازآفريني شهري باید چند بعدی باشند و سرانه‌های شهری باید در مناطق کم‌برخودار به میانگین معیارها نزدیک شود.

پژمان با اشاره به فعالیت گروه‌های تسهیل‌گر در محلات هدف، گفت: گروه‌های توسعه‌گر باید طرح‌هایی با ظرفیت بالای فنی،  مهندسی و اقتصادی در بافت‌های ناکارآمد پیشنهاد دهد و اتصال به ظرفیت‌های مردمی، اجرای موفق طرح‌ها با هزینه کمتر را تضمین می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بر انجام اقدامات بازآفرینی شهری باتوجه به نیازسنجی بومی و محلی تاکید کرد و ادامه داد : محلات هدف در مطالعات اولیه باید فراتر از طرح‌های تفصیلی دیده شوند و ویژگی‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پررنگ دیده شود.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد : طرح‌های انعطاف‌ پذیر با نگاه غيرانتفاعي که علاوه بر زمان‌بندی، مسائل محدوه مورد نظر را با دقت بررسی و مطالعه کرده باشد، کارآمد هستند.