شناسهٔ خبر: 66510 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد

سیل منجر به کاهش ۱۲ درصدی سفرهای نوروزی با ناوگان عمومی جاده‌ای شد

چند نما از پایانه غرب تهران در یک روز بارانی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی سفرهای نوروزی ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: وقوع سیلاب در استان‌های مختلف کشور باعث انسداد راه‌ها و از طرفی امتناع برخی مردم از انجام سفر با ناوگان جاده‌ای شد.

محسن حاجی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح گزارش سفرهای نوروزی ۱۳۹۸ در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: در طرح سفرهای نوروزی ۱۳۹۸ حدود ۶۲ هزار دستگاه انواع ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای شامل ۱۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۳۱۵۰۰ مینی‌بوس و ۲۶۳۰۰ دستگاه سواری کرایه بین شهری به مردم خدمت‌رسانی کردند.

وی افزود: از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۷ تا ۱۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ بالغ بر هفت میلیون و ۳۶۶هزار و ۴۴۳ مسافر در قالب ۷۰۵ هزار و ۱۷۳ سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دلایل کاهش سفر با نواگان حمل‌ونقل عمومی را شرایط جوی و وقوع سیلاب‌ها در استان‌های مختلف عنوان کرد که ابتدا موجب صدور اطلاعیه‌های متعدد از سوی سازمان راهذاری و حمل‌ونقل جاده‌ای  و پلیس راهور ناجا، همچنین امتناع مردم از انجام سفر به دلیل بارندگی شد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیسان اینکه « ۴۳.۲ درصد سفرهای انجام شده درون استانی و ۵۶.۸ درصد برون استانی بوده است» گفت: از مجموع سفرهای انجام شده با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ۲۳۸ هزار ۳۲۵ سفر معادل ۳۳.۸ درصد با اتوبوس، ۱۱۸ هزار و ۶۶۶ سفر معادل ۱۶.۸ درصد با مینی‌بوس و ۳۴۸ هزار و ۱۸۲ سفر معادل ۴۹.۴ درصد با سواری کرایه انجام شد.

حاجی اسماعیلی خاطرنشان کرد: از مجموع  ۷ میلیون و ۳۶۶هزار و ۴۴۳ مسافر جابجا شده ۴ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۸۳۶ نفر معادل ۶۱.۴ درصد مسافرین با اتوبوس، ۱ میلیون و ۵۰۸هزار و ۵۸۷ نفر معادل ۲۰.۵ درصد با مینی‌بوس، یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۰ نفر  معادل ۱۸.۱ درصد از طریق سواری کرایه بین شهری جابجا شدند.

به گفته وی بیشترین سفرهای انجام شده به مقصد تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، مازندران، گیلان، فارس، آذرابایجان شرقی و غربی، همدان و لرستان بودند.  

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: بیشترین میزان سفر مربوط به روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۷ و ۲۸ اسفنمدماه ۱۳۹۷ و روز چهارشنبه ۱۴ فروردین ماه بیشترین انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای سفرهای نوروزی امسال گفت: ایجاد صفه ویژه شکایات و انتقادات در سایت ۱۴۱و تجهیز ۴۰۰۰ دستگاه از ناوگان اتوبوسی به سامانه FMS از جمله این اقدامات بود که بر اساس آن ۱۱۳۲ تماس تلفنی و پیامک به مالکان اتوبوس‌ها در جهت رفع مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ارسال شد.