شناسهٔ خبر: 66516 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

براثر سیلاب اخیر اتقاق افتاد؛

بیش از ۹۷۰ کیلومتر راه آسفالته و خاکی در جنوب کرمان تخریب شد

تخریب راه 1 مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب کرمان از تخریب کامل ۴۲ دستگاه پل و خسارت به ۹۷۴ کیلومتر راه آسفالته و خاکی در این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب کرمان، مسعود جمیلی گفت: با توجه به حجم بارندگی‌ها در جنوب کرمان در مجموع بیش از ۹۷۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی این منطقه شامل آسفالت و شوسه دچار خسارت شد.

وی افزود : در سیلاب های چند روز گذشته به ۹۰ آبنما و  ۱۰۷پل خسارت  و  ۴۲ پل نیز به طور کامل از بین رفته و  همچنین ۳۵۴ کیلومتر راه آسفالته به علت سیلاب بین ۳۰تا۸۰ درصد تخریب شده و به ۶۲۰ کیلومتر راه روستایی خاکی آسیب جدی وارد شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان بیان کرد : در مجموع ۸۳۰.۰۰۰ میلیون ریال خسارت خسارت به راهها ،۱۴۶.۴۰۰ میلیون ریال خسارت به ابنیه راه وارد شده است .

جمیلی با اشاره به بازدیدهای میدانی و جمع بندی نهایی ، کل خسارت وارده به راههای جنوب کرمان توسط تیمهای کارشناسی گفت : ۹۷۶.۴۰۰ میلیون ریال به حوزه راه  در جنوب کرمان به علت بروز سیلابهای چندروز گذشته خسارت وارد شده است.

جنوب کرمان شامل هفت شهرستان و هشت اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای است.