شناسهٔ خبر: 66524 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان:

افتتاح ترمینال جدید ایرانشهر از جمله مهم‌ترین اقدامات سال ۹۷ بود/ توسعه ترمینال فرودگاه زاهدان در دستور کار است

فرودگاه ایرانشهر مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان از افتتاح ترمینال جدید فرودگاه ایرانشهر به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره در سال ۹۷ یاد کرد و گفت: در سال ۹۸، توسعه ترمینال فرودگاه زاهدان و آغاز طرح‌های پروازی باند دوم این فرودگاه در دستور کار قرار دارد.

حسن اعرابی‌مقدم، مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح اقدامات انجام شده در فرودگاه‌های این استان در سال ۹۷ گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال ۹۷، افتتاح ترمینال جدید فرودگاه ایرانشهر است. این ترمینال در ۲۵۰۰ متر مربع مساحت و با هزینه ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی احداث شد و ظرفیت فرودگاه ایرانشهر به به میزان قابل ملاحظه‌ای ارتقا داد.

وی ادامه داد: عملیاتی شدن باند دوم، نصب ساینینگ و عملیاتی شدن سیستم روشنایی باند دوم فرودگاه زاهدان، اخذ اسناد فرودگاه‌های استان و به روز رسانی سیستم روشنایی فرودگاه زابل از جمله دیگر اقدامات اساسی است که در سال ۹۷ در فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

اعرابی مقدم از شروع عملیات ساخت ساختمان پلیس فرودگاه ایرانشهر، شروع عملیات ساخت ساختمان سپاه فرودگاه زابل، شروع عملیات ساخت مجموعه ورزشی فرودگاه زاهدان، احداث شبکه آبرسانی فضای سبز و اتصال به شبکه پساب شهری، افتتاح مرکز فرعی جستجو و نجات هوایی جنوب شرق کشور برای اولین بار، افزایش ظرفیت انشعاب آب فرودگاههای استان و احداث ایستگاه فشار گاز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به عنوان سایر اقدامات انجام شده در فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۷ نام برد.

مدیر کل فرودگاه‌های‌ استان سیستان و بلوچستان در ادامه به تشریح برنامه‌های در دست اجرا در فرودگاه‌های این استان در سال ۹۸ پرداخت و گفت: مطالعه و اجرای توسعه ی ترمینال داخلی کنونی  به مساحت ۴ هزار متر و افزایش به مساحت ۸ هزار متر، پیگیری ساخت برج و تکنیکال بلاک به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و اجرایی شدن طرح های پروازی سطوح باند جدید از جمله برنامه‌های در دست اجرا در فرودگاه زاهدان هستند.

وی افزود: گازکشی اداره کل و منازل سازمانی ، اجرایی شدن طرح های پروازی باند جدید، نصب چراغ های اپروج باند دوم، رفع موانع پروازی از باند دوم و جابجایی دیوار شرقی و جنوبی فرودگاه زاهدان از دیگر برنامه‌هایی هستند که در سال ۹۸ در دستور کار اداره کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.