شناسهٔ خبر: 66562 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزير راه و شهرسازي همراه رییس جمهور وارد لرستان شد

حضور وزیر راه و شهرسازی در مناطق سیل زده استان لرستان و شرکت در ستاد مدیریت بحران این استان محمد اسلامي امروز همراه با حسن روحانی رییس جمهوری به منظور بازدید از مناطق سیل زده لرستان وارد فرودگاه خرم آباد شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي، رییس جمهوری که در این سفر وزرای کشور، راه وشهرسازی ، اطلاعات ، نیرو، جهاد کشاورزی و رئیس دفتر رییس جمهوری وی را همراهی می کنند پس از ورود به فرودگاه خرم آباد در نشست ستاد بحران استان لرستان شرکت خواهند کرد.
همچنين وزير راه  وشهرسازي همراه رئيس جمهوري برای بررسی مشکلات مناطق سیل زده به شهرستان پلدختر عزیمت خواهد کرد.
در استان لرستان نیز در سیل اخیر به ۱۱ شهرستان، ۱۶ شهر و ۷۲۵ روستا خسارت وارد آمده است که در مجموع در این استان ۱۳هزار واحد مسکونی احداثی شهری و روستایی که دو هزار واحد آن شهری و ۱۱هزار واحد آن روستایی بوده‌اند آسیب دیدند. همچنین در لرستان در مجموع ۲۳هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تعمیری شناسایی شدند که ۱۵هزار واحد آن شهری و ۸هزار و ۵۰۰ واحد آن نیز روستایی بوده است.
همچنين در مجموع به ۴۲۵۰ واحد تجاری لرستان خسارت وارد آمده است که ۳هزار و ۵۰۰ واحد آن تجاری شهری و ۷۵۰ واحد تجاری روستایی آسیب دیده‌اند.
همچنین به هزار ابنیه فنی شامل پل‌های مسیر اصلی، پل‌هایی که روی رودخانه کشکان قرار داشتند و پل‌های روستایی خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد شده است.
طبق برآوردهای اولیه و به صورت تقریبی میزان خسارت وارد شده به راه‌ها و ابنیه‌های استان ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان  اين مطلب که با کمک استان‌های معین از سراسر کشور، راهداران و بخش خصوصی اقدام به ایجاد راه دسترسی در لرستان کرده‌ایم، تصریح کرد: از ۸۰۰ روستایی که راه دسترسی آنها مسدود شده بود برای حدود ۶۳۰ روستا حداقل مسیر دسترسی و در حال حاضر کمتر از ۱۷۰ روستا باقی مانده است.
خالقی با اشاره به اینکه راه دسترسی برخی روستاها به حدی گسترده بود که راهداری به تنهایی قادر نبود مسیرها را بازگشایی کند، تاکید کرد: بنابراین از توان و ماشین آلات پیمانکاران استفاده کردیم.
وی  بيان کرد: پیمانکاران بخش خصوصی بدون هیچ قرارداد مالی در ۲۱ محور که شامل راه اصلی خرم‌آباد- پلدختر از مسیر ویسیان- معمولان همچنین محورهایی مانند کوهدشت شمالی مسیر چم چرا- دوآب، محور بلیلوند، دلبرسادات، سرفراش و محورهای شهرستان دلفان از جمله گردنه گاماسیاب وخود شهر نورآباد و خرم‌آباد بالغ بر ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین را در اختیار ما گذاشتند.