شناسهٔ خبر: 66584 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زنان و خانواده در بازدید از مناطق سیل‌زده لرستان مطرح کرد:

ضرورت توجه به تبعات اجتماعی و فرهنگی جابه‌جایی ساکنین آسیب‌دیده/ مکان‌یابی اراضی جدید در کمترین فاصله شهری انجام شود

بازدید خانم صفری به نمایندگی از وزیر راه و شهرسازی در مناطق سیل‌زده استان لرستان حضور یافت و ضمن دیدار گفت‌وگو با زنان این مناطق برای انتقال مشکلات آنان به وزیر قول مساعد داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهری صفری مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زنان و خانواده از مناطق سیل‌زده استان لرستان بازدید کرد و ضمن ابراز همدردی با زنان و خانواده‌های آسیب‌دیده در شهرهای خرم‌ آباد، پلدختر و روستاهای اطراف با هموطنان گفت‌وگو کرده و از مشکلات انها جویا شد. 

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زنان و خانواده در این بازدید ضمن تأکید بر توجه ویژه به تبعات اجتماعی و فرهنگی جابه‌جایی ساکنین آسیب‌دیده& اعلام کرد که مکان‌یابی اراضی مربوطه تا جای ممکن در داخل شهر و در کمترین فاصله شهری انجام شود.

وی همچنین تمهید شرایطی جهت تسریع در اسکان دائم را امری ضروری دانست و گفت: ارسال بسته‌های کتاب، اسباب بازی و پوشاک برای کودکان ضروری به نظر می‌رسد چرا که مسائل اولیه زیستی مورد توجه قرار گرفته و کاملا تامین شده ولی متاسفانه این بخش تا حدی  مغفول واقع شده و رسیدگی به آن می‌تواند تا حدی اثرات منفی روحی و روانی حادثه را در کودکان و خانواده ها کاهش دهد.

گفتنی است: در این بازدید فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی و سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کل کشور حضور داشته و به طور جداگانه مسائل و مشکلات موجود در منطقه را مورد بررسی قرار دادند./