شناسهٔ خبر: 66589 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آغاز پروژه نصب و بهره‌برداری از اسکله های شناور تفریحی و خدماتی در بندرانزلی

بندر انزلی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به منظور اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود، طرح تعویض اسکله‌های غیر استاندارد و ناایمن با اسکله‌های روز دنیا را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی پروژه نصب و بهره برداری از اسکله‌های شناور نمونه تفریحی و خدماتی در بندرانزلی در راستای ساماندهی اسکله های قایقرانی تالاب بین‌المللی این شهرستان  عصر جمعه با دستور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان و با حضور نماینده شهرستان بندرانزلی در مجلس، آغاز شد.

این اسکله‌ها ضمن داشتن زیبایی به صورت کاملا شناور و بدون پایه بوده در دو تیپ از جنس بدنه آلومینیوم دریایی با فلوتر پلی اتیلن با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال طراحی و ساخته شدند که هم اکنون در حوضچه موج‌شکن غربی مجتمع بندری انزلی استقرار یافتند.

گفتنی است، بندرانزلی یکی از بنادر پرسابقه کشور است و از بنادر معتبر شمال کشور در ناحیه خزر محسوب می‌شود و به لحاظ  استراتژی از قدیم به عنوان دروازه اروپا و ایران از آن یاد شده است، به طوری که بسیاری از مقامات کشورهای مختلف از بندر انزلی تردد می‌کردند و علاوه برآن دروازه ورود کالا نیز بوده است.