شناسهٔ خبر: 6660 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

باقریان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

ورود تجهیزات جدید ناوبری و ارتباطی فرودگاه‌ها تا شهریور/ کاهش عمر تجهیزات از ۱۵ به ۱۰ سال

پرواز عبوري - هواپيما - پرواز عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور از ورود تجهیزات فرودگاهی و یک رادار تا شهریور با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: عمده این تجهیزات برای فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

غلامحسین باقریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تجهیزات فرودگاهی بخش اعظمی از ایمنی پرواز را تأمین می‌کنند و ایمنی پرواز نیز مهمترین موضوعی است که ایکائو (سازمان بین المللی هوانوردی) مطرح می‌کند، اظهار کرد: موضوع ایمنی در پروازها برای شرکت فرودگاه‌ها از ابتدا مورد توجه بوده است اما به دلیل محدودیت منابع مالی و تحریم‌ها تامین تجهیزات مورد نیاز با مشکل مواجه شد.

وی افزود: اتفاقاتی که در سال گذشته در کشورهای همسایه رخ داد موجب افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران شد که منابع مالی مناسبی در اختیار ما قرار داد تا در جهت بازسازی، بهسازی و افزایش تجیهزات ناوبری و ارتباطی فرودگاه‌ها اقدام کنیم؛ بر همین اساس سال گذشته مناقصه سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی برای تامین و به‌روزرسانی تجهیزات فرودگاهی مناقصه برگزار و قرار داد آن نیز منعقد شد که بخش اعظمی از این تجیهزات مربوط به تجهیزات ارتباطی، فرستنده و گیرنده‌ها، تجهیزات ناوبری، سوئیچینگ و سیستم اتوماسیون برای مرکز کنترل ترافیک هوایی و یک رادار است.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه پیش بینی می کنیم این تجیهزات تا ۶ ماه اول امسال وارد کشور شود، گفت: عمده این تجیهزات برای فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز است؛ همچنین تجهیزات ارتباطی و مخابراتی برای تمام فرودگاه‌ها، سیستم اتوماسیون و سوئیچینگ برای مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور و سیستم اتوماسیون برای فرودگاه مهرآباد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باقریان میانگین عمر کنونی تجهیزات فرودگاهی را ۱۵سال اعلام کرد و گفت: با ورود این تجهیزات میانگین عمر تجهیزات فرودگاهی کشور به ۱۰ سال کاهش می‌یابد.

وی همچنین از سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تامین بخش دیگری از تجهیزات ارتباطی و مخابراتی و چند رادار برای کنترل فضای کشور در سال جاری خبر داد.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور یک نهاد درآمد هزینه ای است و تمام منابع مورد نیاز برای توسعه فرودگاه و تجیهزات ناوبری از منابع این شرکت تامین می شود. /

نظر شما