شناسهٔ خبر: 66601 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از کمربندی‌های غرب و شرق اهواز:

بازسازی راه‌های سیل‌زده استان خوزستان بعد از فروکش کردن آب اغاز می‌شود / هدایت آب به سمت تالاب‌ها، رودخانه‌های بزرگ و خلیج فارس در دستور کار است

سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خوزستان در بازدید از کمربندی غرب و شرق اهواز گفت: کار بازسازی در استان خوزستان با فروکش کردن آب آغاز می شود و هرچه سریع تر باید را‌های مسدود شده باز شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی، محمد اسلامی امروز ۳۱ فروردین ماه در سفر به خوزستان، از کمربندی غرب و شرق اهواز بازدید و نقاط مختلف محور مسدود شده ناشی از سیل دیدنن کرد.

در این سفر که مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای و فرماندهی پلیس استان خوزستان محمد اسلامی را همراهی می کردند، در خصوص آخرین وضعیت محور آبادان که به دلیل آبگرفتگی مسدود شده مورد بررسی قرار گرفت، و راهکارها بازگشایی محور اهواز – آبادان ارزیابی شد.

 وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این محور که از روز شنبه تردد خودروها در آن به خاطر بالا آمدن سطح آب ممنوع شد، با اشاره به اینکه کار بازسازی در دیگر استان‌های سیل‌زده به جز استان خوزستان آغاز، اظهار کرد: با توجه به فروکش کردن آب در استان‌های سیل‌زده کار بازسازی آغاز شد، اما دراستان خوزستان شرایط این طور نیست چرا که به خاطر بالا بودن سطح آب هنوز نتوانسته‌ایم به فاز بازسازی راه‌ها ورود کنیم.

 وی ادامه داد: اولویت اول دولت بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران کشور، حفظ جان مردم و ایمن سازی مناطق مسکونی بود. در مناطقی نیز که امکان ایمن سازی آن ها وجود نداشت، تصمیم گرفته شد تا برای حفط جان مردم نسبت به تخلیه منازل اقدام شود. در همین زمینه ایمن سازی نقاط مد نظر در بسیاری از مناطق جواب داد و توانستیم جان مردم را از این سیلاب نجات دهیم.

اسلامی با بیان اینکه در بارش های اخیر از خشکسالی رها شدیم و سرزمین های ما سیراب شد، عنوان کرد: نکته مهمی که در دستور کار است هدایت آب به سمت تالاب‌ها و حرکت آن به سمت رودخانه های بزرگ و خلیج فارس است.

وی با اشاره به اینکه ایمن‌سازی راه ها یکی از اولویت‌ها است، گفت: بازگشایی راه های مسدود شده نیز یکی دیگر از اقدامات مهم ما به شمار می رود که باید با سرعت بیش‌تری در مناطق سیل‌زده انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برآورد خسارت های جاده ها، مزارع و منازل مردم یکی دیگر از برنامه‌های مهم در شرایط کنونی است. کار بازسازی منازل توسط بنیاد مسکن سریع‌تر به اجرا گذاشته می شود و در بخش راه ها نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد.