شناسهٔ خبر: 66626 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محور اهواز به خرمشهر باز است/ ایجاد سیل‌بند خاکی برای جلوگیری از ورود آب به جاده

بازگشایی جاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از باز بودن محور اهواز – خرمشهر با ایجاد سیل‌بند خاکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: در ۴۰ کیلومتری محور اهواز به خرمشهر، به دلیل طغیان رودخانه کارون، آب به سطح جاده رسیده است اما با تلاش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ایجاد سیل‌بند خاکی در حدود یک کیلومتر، از ورود آن به جاده جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه این سیل بند به صورت مداوم در حال ترمیم است، گفت: شرایط محور بستگی به مقدار آب اطراف جاده جریان دارد ولی این احتمال هست که آب وارد جاده شود، ولی تا کنون مشکلی نداشته‌ایم.

بهرامی نیا با اشاره به شرایط محور آبادان-ماهشهر، افزود: این محور نیز دچار آبگرفتگی نشده و تردد به شکل عادی در جریان است و برای پیشگیری از احتمال آبگرفتگی، نیروهای راهداری در حال ایجاد سیل‌بند خاکی هستند که با ایجاد این سیل‌بندها این جاده از خطرآبگرفتگی در امان خواهد ماند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تأکید کرد: یک هزار دستگاه ماشین‌لات سنگین و نیمه‌سنگین از چند استان به منظور کمک از جمله ایجاد سیل‌بند و استحکام بخشی سیل‌بندها وارد استان شده‌اند.

بهرامی نیا گفت: تا رفع کامل آبگرفتگی جاده ها امکان ترمیم آنها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم آب های جاری در سطح استان به شکلی هدایت بشوند که مشکلی برای جاده ها و اختلالی در تردد خودرو ها نداشته باشد.

برچسب‌ها: