شناسهٔ خبر: 66627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات بهسازی محور قیر – هنگام استان فارس

کلنگ زنی محور قیر مدیرکل راه و شهرسازی فارس در مراسم آغاز عملیات بهسازی محور قیر – هنگام گفت: برای این پروژه ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و قصد داریم تا پایان سال جاری آنرا به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور در مراسم آغاز عملیات بهسازی محور قیر - هنگام افزود: در منطقه هنگام ۲ رودخانه داریم که در فصل بارنگی دایما باعث مشکل در تردد بودند و حتی در بارندگی های  معمولی هم مشکل ایجاد  می کردند که با پیگیری های سردار کرمپور نماینده شهرستان قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی و همچنین پیگیری های اداره کل راه و شهرسازی فارس با اعتباری که توسط شرکت نفت ابلاغ شده است تصمیم گرفته شد با احداث پل این مشکل برای همیشه برطرف شود.

وی افزود: با مطالعاتی انجام دادیم مقرر شد ۵ دهانه پل ۶ متری بر روی آب نمای اول و ۴ دهانه پل ۳ متری بر روی آب نمای دوم احداث گردد که جمعا ۱۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و زمان معین شده برای انجام این پروژه نیز ۱۴ ماه است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در حاشیه این مراسم همچنین اذعان داشت: یک محور فوق العاده مهم نیز در این منطقه با مشارکت شرکت نفت در دست احداث داریم که راه ارتباطی غرب به شرق استان خواهد بود و در احمدآباد دیرم به جاده عسلویه متصل خواهد شد. این محور به طول ۶۳ کیلومتر و از ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار می باشد که تاکنون ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.