شناسهٔ خبر: 66632 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازديد رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور از محور سيل زده راور- ديهوك در استان كرمان

تخریب پل عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور صبح امروز دوم ارديبهشت ۹۸ به اتفاق مسئولين راهداري و حمل و نقل استان از محور سيل زده راور – ديهوك بازديد تا از نزديك خسارات و صدمات وارده به اين محور را مورد بررسي قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري  و حمل و نقل جاده اي استان كرمان, محور راور- ديهوك كه در مسير جاده ترانزيتي كرمان به خراسان قرار دارد به عنوان محور اصلي و محل عبور كالا از بنادر جنوبشرق كشور به مرزهاي شرقي شناخته مي شود و در بخش مسافر نيز سالانه تعداد كثيري از زائران حضرت ثامن الحجج (ع) از استان هاي كرمان و سيستان و بلوچستان و... از همين مسير تردد مي کنند.

اين محور به دلیل طغیان رودخانه در بارندگی های ۲۵ فروردین  ۹۸ دچار تخريب و آبگرفتگي و در نتيجه موجب  تخريب پل بزرگ كاليشور گرديد، شكسته شدن اين پل در فاصله ۱۰۰ كيلومتري محور راور- ديهوك به انسداد اين جاده منجر شد كه با تلاش شبانه روزي راهداران استان، محور بصورت موقت بازگشايي شد.

گفتني است علاوه بر محور راور- ديهوك،  جاده شهداد – نهبندان نيز يكي ديگر از محورهايي است كه دچار تخريب اساسي گرديد، به طوريكه تردد از اين محور ناممكن و بازديد از مسيرتنها بوسيله بالگرد امكان پذير است.

برچسب‌ها: