شناسهٔ خبر: 66644 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جریان نشست همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان رخ داد:

ابراز امیدواری وزیر حمل‌ونقل بلغارستان برای توسعه اقدامات مشترک دو کشور

وزیر بلغارستان وزیر حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان ضمن اشاره به بازار ۸۰ میلیونی ایران و موقعیت جغرافیایی بلغارستان، بر لزوم گسترش روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روزن جلیازکوف، وزیر حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات بلغارستان در جریان نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان که بیش از ۶۰ بنگاه بلغار و ۴۰ بنگاه ایرانی در آن شرکت داشتند، ضمن بیان امیدواری برای توسعه مثبت اقدامات مشترک میان دو کشور گفت: من باور دارم نمایندگان تجاری و اقتصادی که در این نشست شرکت کرده‌اند، توانسته‌اند مزیت‌های بازار و اقتصاد بلغارستان را درک کنند.

وی افزود: بازار ۸۰ میلیون نفری ایران و موقعیت جغرافیایی کلیدی بلغارستان نقطه آغازی برای تقویت حجم مبادلات کالا و تامین منافع دو کشورها، مردم و کسب‌وکارها به شمار می‌روند.

وزیر حمل‌ونقل بلغارستان ادامه داد: هدف هر نشست همکاری‌های اقتصادی، شناسایی نقاط قوتی است که ما می‌توانیم به عنوان شریک، به یکدیگر عرضه کنیم. تعداد زیاد بنگاه‌هایی که در این رویداد شرکت کرده‌اند، نشانگر اراده دو کشور برای تشویق تجارت فی مابین است.

جلیازکوف با اشاره به نقاط مشترک اقتصاد ایران و بلغارستان یعنی صنایع دارویی، خودروسازی، شیمایی، غذایی و فناوری اطلاعات گفت: بلغارستان سریع‌ترین نرخ رشد بخش آی‌تی و ارتباطات را در جنوب شرق اروپا دارد.  در حال حاضر به استناد برخی از رتبه‌بندی‌ها، بلغارستان از منظر رشد بخش آی‌سی‌تی در رتبه سوم اتحادیه اروپا قرار دارد.

منبع: سایت وزارت حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان