شناسهٔ خبر: 66661 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در فروردین ماه امسال ثبت شد؛

تردد بیش از ۱۵ میلیون وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی استان زنجان در فروردین ۹۸

تردد مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: در فروردین ماه امسال با استفاده از دستگاه‌های تردد شمار ۱۵ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۸۲۷ وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی استان عبور کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان, عبدالحسین علی اکبری با اعلام این خبراظهار داشت: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با ۵۶ دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان و ۱۸ دستگاه نصب شده در ورودی و خروجی محورهای مواصلاتی استان (جمعا ۷۴ دستگاه به صورت رفت و برگشت )، در فروردین ماه امسال تعداد ۱۵ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۸۲۷ تردد ثبت شده که بیش‌ترین تردد در آزادراه زنجان – قزوین با و کمترین تردد در محورتکاب- دندی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۴ درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است  در حالیکه میانگین کشوری ۱۰درصد بوده و استان زنجان در رتبه ۸ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌­ها قرار دارد،افزود: ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي استان در اين مدت، ۲۸۳ وسيله نقليه در هر ساعت بوده است. ميانگين كشوري اين نرخ در اين مدت ۳۸۲ وسيله نقليه است. استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي، رتبه ۱۷ را در كشور داراست.

علی اکبری بیان داشت : از دیدگاه آماری از کل ترددهای صورت گرفته در جاده ­های استان در فروردین ­ماه گذشته سه درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، ۱درصد سبقت غیرمجاز و ۱۵درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.همچنین از کل تردد های صورت گرفته در آزادراه های استان و محور ترانزیت زنجان – ابهر و زنجان – میانه  با توجه به نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای فوق حدود  ۱۷,۰۰۰ تخلف سرعت غیر مجاز صورت گرفته، که کمتر از نیم درصد ترددهای صورت گرفته در محورهای ذکر شده میباشد که نشان دهنده سهم قابل توجه سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در کاهش سرعت و تصادفات جاده ای میباشد. ساعت اوج ترافيك در مجموع محورهاي استان بين ساعات ۱۷ تا ۱۹ مي‌باشد و اوج تخلف سرعت غيرمجاز نيز در ساعات بعد از نیمه شب تا پنج صبح اتفاق مي‌افتدوكنترل موثر محورهاي مواصلاتي در ساعات اوج ترافيك و ساعات اوج تخلف در محورها سبب كاهش ريسك وقوع تصادفات در محورهاي مواصلاتي خواهد‌ شد.

به گفته مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان درمجموع ترددها در محورهای مواصلاتی استان در فروردین ­ماه گذشته روز پنج شنبه۱۵فروردین بيشترين ترافيك روزانه در جاده ­های استان با۷۵۷۰,۰۰۰ وسيله نقليه ثبت شد و کمترین تردد نیز در تاریخ  دوشنبه۲۶فروردین با حدود ۳۶۶.۰۰۰ جابجایی در جاده­های استان بود.

برچسب‌ها: