شناسهٔ خبر: 66663 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بارندگی روزهای گذشته صورت پذیرفت؛

بیش از ۸۰۰۰ متر مکعب ریزش‌برداری ناشی از بارندگی توسط راهداران استان گیلان انجام شد

خاکبرداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با بیان اینکه راهداران استان در بارش‌های اخیر در آماده باش کامل بودند گفت: بارندگی روزهای گذشته موجب بروز ریزش‌های متعددی در برخی از محورهای فرعی کوهستانی و روستایی استان بودیم که با تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی اکیپ‌های راهداری استان عملیات ریزش‌برداری بصورت بی وقفه اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان, نازک کار با بیان اینکه ریزش کوه ۱۵ راه عبور و مرور فرعی روستایی را در ارتفاعات استان مسدود کرده بود گفت: با تلاش همکاران راهدار به‌طور شبانه روزی در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۸۰۰۰ متر مکعب ریزش برداری و راه عبور ۱۴ محور فرعی روستایی کوهستانی بازگشایی شد.

۱۲۶راهدار در ۴۸ ساعت موفق به ریزش برداری شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان به مسیرها و محورهایی که دچارریزش کوه شدند اشاره و تصریح کرد: محورهای فرعی کوهستانی و روستایی در حوزه شهرستانهای تالش- رودسر - ماسال- رضوانشهر، رودبار، آستارا، ماسال و فومن از جمله مناطقی بودند که با ریزش کوه دچار انسدادهای موقتی شدند که ۱۲۶ نفر از راهداران پرتلاش این اداره کل توانستند طی ۴۸ ساعت گذشته با استفاده از ۵۲دستگاع ماشین آلات سبک و سنگین نسبت به رفع کامل و بازگشایی مسیرهای یاد شده اقدام نمایند.

 این مقام مسئول خاطر نشان کرد: طی بارشهای صورت گرفته و طغیان رودخانه در منطقه اشکورات رودسر  محور روستایی لته رود در حال حاضر مسدود می باشد  که به محض فرو کش کردن آب عملیات راهداری در محور مذکور صورت می پذیرد.

نازک کار در ادامه افزود: محور آزاد راه رشت- قزوین نیز که بعلت طغیان رودخانه در حوزه استان قزوین  مسدود شده بود بازگشایی شد.

وی سپس بیان داشت: در حال حاضر بجز محور فرعی پونل- خلخال  و نیز ۱ محور فرعی روستایی، سایر محورهای استان باز و تردد در آنها در جریان می باشد.

مدیر کل راهدار ی و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی بارشهای روزهای گذشته۳۶کیلومتر از محورهای کوهستانی استان نیز  توسط راهداران در حوزه شهرستانهای رضوانشهر،ماسال و تالش برفروبی شد.

وی با تاکید بر اینکه تا حد امکان در شرایط فعلی مسافران در دامنه کوه و یا مسیرهای کوهستانی تردد نکنند افزود: هموطنان در صورت مواجه با هرگونه مشکل در جاده های استان گیلان می توانند مراتب را به شماره ۱۴۱ یا شماره مرکز بیسیم اداره کل به شماره ۳۳۳۱۱۱۱۱ اطلاع دهند تا همکاران ما در اسرع وقت حضور یافته و نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.

 این مقام مسئول در ادامه تاکید نمود:  ۴۲ اکیپ راهداری با ۴۷۵ نفر راهدار و ۲۸۸دستگاه انواع خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین از ابتدای بارشهای صورت پذیرفته  در استان در حال آماده باش بوده و در تلاش بی وقفه و شبانه روزی برای خدمت رسانی به عموم مردم در سطح محورهای استان هستند.