شناسهٔ خبر: 66717 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

خانیکی:

ابعاد اجتماعی سیل های اخیر باید بررسی شود

مدیرگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه ابعاد اجتماعی سیل های اخیر باید بررسی شود گفت: از هنگام وقوع سیل تاکنون تمامی نهادهای رسمی و غیررسمی به سیل های اخیر و مشکلات آن پرداخته اند و دانشگاه ها نیز باید در حد توان خود به این وادی وارد شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، نشست تغییرات اقلیمی و رسانه ها با حضور محمد مهدی فرقانی، رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، هادی خانیکی، مدیرگروه ارتباطات علامه طباطبایی، محمد فاضلی، مشاور وزیر نیرو، صادق ضیایی رئیس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، علی احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و احمد کارخانه، رئیس گروه مطبوعات، امور خبری و تحلیل اطلاعات وزارت راه و شهرسازی به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی و در بعدازظهر سه شنبه سوم اردیبهشت برگزار شد.

به گفته رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو در دانشگاه علامه طباطبایی، سیل های اخیر در ایران، خسارت های بسیاری وارد کرده که بررسی ابعاد اجتماعی و فرهنگی مشکلات می تواند، موضوع مطالعه مناسبی برای بسیاری از استادان، محققان و دانشجویان باشد.
هادی خانیکی با اشاره به اینکه به دلیل حساسیت های سیل و عواقب این موضوع برای جامعه، پژوهشکده و کرسی ارتباطات این دانشگاه نیز وارد تحقیق و بررسی این موضوع شده است، گفت: از هنگام وقوع سیل تاکنون تمامی نهادهای رسمی و غیررسمی به سیل های اخیر و مشکلات آن پرداخته اند، از این رو دانشگاه ها نیز باید در حد توان خود به این وادی وارد شوند.

مدیرگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست های علمی و خبری متعدد در خصوص سیل های اخیر کشور یادآورشد: باید علت و خسارات این بلای طبیعی در دانشگاه ها بررسی شود، از این رو انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات هشتم اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران نشستی درباره ابعاد اجتماعی و روانی سیلاب ها برگزار می کند.

به گفته خانیکی، انجمن های علمی، دانشگاه ها و نهادهای غیردولتی باید در خدمت جامعه قرار گیرند و به مسائل حساسی مانند وقوع بلایای طبیعی رسیدگی کنند.او معتقد است درچند دهه گذشته سیل در ایران به ندرت رخ داده است و به همین دلیل برگزاری نشست های بررسی این بلایای طبیعی می تواند برای دانشگاه و رسانه ها منجر به خلق فرصت های اجتماعی و ارتباطی شود.