شناسهٔ خبر: 66719 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز مجدد عمليات ساخت تونل الله اكبر درگز

اخوان عبداللهیان مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي در حاشيه سفر استاندار به شهرستان درگز از آغاز مجدد عمليات ساخت تونل الله اكبر شهرستان درگز در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي، محمدرضا اخوان عبداللهيان با اعلام اين خبر گفت: با مساعدت استاندار خراسان رضوي در مرحله اول ۴ ميليارد تومان در بهمن ماه سال ۹۷ از محل اوراق خزانه به تكميل پروژه تونل الله اكبر شهرستان درگز اختصاص دادند كه در اين سفر هم اين عدد به ۸ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان افزايش يافت و به زودي به قرارگاه خاتم اختصاص داده خواهد شد تا عمليات اجرايي آن آغاز شود.

مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي همچنين در خصوص  راه هاي روستايي شهرستان درگز گفت: به زودي ۱۶.۵ كيلومتر راه روستايي در دست ساخت در شهرستان درگز به بهره برداري خواهد رسيد كه با اين افتتاح ميزان برخورداري روستاهاي بالاي ۵۰ خانوار شهرستان درگز از راه آسفالته به ۹۷ درصد خواهد رسيد كه ۲ درصد از ميانگين كل كشور بالاتر است.

گفتني است تونل الله اکبر شهرستان درگز از جمله پروژه های مهم این منطقه است که مطالعات آن در سال ۱۳۸۱ آغاز شد و پس از ۱۳ سال اجرای آن در سال ۱۳۹۴ آغاز گردید اما به دلیل محدودیت های مالی اعتبارات لازم به این پروژه نرسید.