شناسهٔ خبر: 66725 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ظرف ۴۸ ساعت توسط راهداران شهرستان ساوه انجام شد؛

ساخت پل اضطراری با دهانه ۴ متر با هزینه ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

بازسازی پل مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در پی پل تخریب شده رودخانه مزلقان‌چای ساوه, پل اضطراری با دهانه ۴ متر ظرف ۴۸ ساعت توسط راهداران شهرستان ساوه بازسازی و بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی‌فر بیان کرد: درپی بارش‌های بهاری و طغیان رودخانه مزلقان‌چای در سیل های اخیر، یکی از پایه‌های پل هفت دهانه سد الغدیر ساوه دچار شکستگی شد که این رخداد تخریب بخشی از پل را به دنبال داشت.

وی گفت: به دنبال این تخریب راه ارتباطی تعدادی از روستاهای بخش مرکزی ساوه و روستاهای شهرستان تفرش و کشاورزان منطقه قطع شد که براساس آن اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ساوه بلافاصله ضمن انسداد مسیر و نصب تابلو و علائم اقدامات ایمنی اولیه را انجام داد.

علی زندی فر اولین اقدام  صورت گرفته جهت مدیریت شرایط را ایجاد یک راه دسترسی جایگزین از سمت روستاهای اوجان – لالائین دانست و افزود: در راستای ایجاد این راه دسترسی، نسبت به بهسازی و تسطیح مسیر خاکی آن اقدام و بنرهای راهنما در مسیر نصب شد و در ادامه با پیگیری‌های انجام شده پل فلزی مدیریت بحران استان از اراک به ساوه حمل و تخلیه شد.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه فراهم کردن مقدمات نصب پل جدید زمان‌بر است، با دستور و هماهنگی فرماندار شهرستان ساوه تصمیم بر آن شد که به صورت فوری به ساخت یک دستگاه پل اضطراری اقدام شود که در نهایت در روز اول اردیبهشت‌ماه با همت راهداران زحمتکش ساوه و با مساعدت مدیریت بهره‌برداری سد ساوه، فرماندهی سپاه شهرستان و شهرداری ساوه در کوتاهترین زمان ممکن یک دستگاه پل چهارمتری با حجم خاکریزی و راکفیل بالغ بر ۱۷۰۰ مترمکعب احداث شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان مرکزی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این پل سوم اردیبهشت ماه انجام شد، اضافه کرد: این پل ۴ متری در ۴۸ ساعت و با صرف هزینه ۵۰۰ میلیون ریال ساخته و به بهره‌برداری رسید.