شناسهٔ خبر: 66728 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی خبر داد:

راه‌اندازی دو مسیر پروازی جدید در فرودگاه تبریز به مقاصد شیراز و بندرعباس/ برنامه‌ریزی برای اتصال فرودگاه تبریز به شهرهای شمالی کشور

مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از برقراری دو پرواز جدید در فرودگاه تبریز و برنامه‌ریزی برای ارتباط بیشتر این فرودگاه با شهرهای شمال کشور خبر داد.

مصطفی صفایی، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از برقراری دو پرواز جدید داخلی در فرودگاه تبریز خبر داد و گفت: به دنبال درخواست مسافران، دو مقصد شیراز و بندرعباس به مجموعه مقاصد فرودگاه تبریز اضافه شد.

وی با بیان به اینکه این دو پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایرتور برقرار شده است، افزود: پرواز شیراز- تبریز- شیراز روزهای شنبه ساعت ۱۴:۳۰ وارد فرودگاه تبریز می‌شود و در ساعت ۱۵:۳۰ با هواپیمای MD  به سمت شیراز پرواز می‌کند. پرواز بندرعباس- تبریز- بندرعباس نیز روزهای دوشنبه هر هفته ساعت ۱۹:۴۵ وارد فرودگاه تبریز می‌شود و در ساعت ۲۰:۴۵ به سمت مقصد حرکت می‌کند. 

صفایی با اشاره به برقراری پرواز ساری-تبریز-ساری در فرودگاه تبریز توسط هواپیمای ATR هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» گفت: برقراری پرواز گرگان با یک کانکشن در فرودگاه رشت نیز در دستور کار قرار دارد و به طور کلی به دنبال آن هستیم که ارتباط فرودگاه تبریز را با فرودگاه‌های شمال کشور افزایش دهیم.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی سپس به برنامه پروازهای خارجی این فرودگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو پرواز روزانه به صورت رفت و برگشت به مقصد استانبول و دو پرواز هفتگی به مقصد باکو در فرودگاه تبریز برقرار است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تقاضا برای سفر خارجی در این م

نطقه زیاد است، فرودگاه تبریز آمادگی دارد تا در صورت درخواست شرکت‌های هواپیمایی، نسبت به برقراری پروازهای بیشتر بین‌المللی اقدام کند.

گفتنی است اکنون از فرودگاه شهید مدنی تبریز پروازهای داخلی به مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، شيراز، بندرعباس، عسلويه، كيش، رشت، ساری و کرمان و پروازهای خارجی به مقاصد استانبول و باکو برقرار است.