شناسهٔ خبر: 66780 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آغاز بازسازی‌های استان گلستان پس از سیل با تسهیلات بانک‌مسکن

سیل آق قلا کار بازسازی مناطق سیل‌زده در استان گلستان، با پرداخت سری اول تسهیلات مربوط به خانه‌های تخریب شده توسط «بانک‌مسکن» آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از  پایگاه خبری بانک مسکن، رییس شعبه بانک مسکن آزادشهر در گفت و گو با خبرنگاران هنگام امضای قرارداد پرداخت تسهیلات بازسازی، اعلام کرد: ما اولین شعبه‌ای هستیم که موفق به پرداخت این تسهیلات شدیم. برای خدمت‌رسانی به خانوارهای آسیب‌دیده از سیل همه ما خدمتگذاران باید بدون اینکه در چارچوب ساعت اداری قرار بگیریم در خارج از وقت اداری و حتی روزهای تعطیل نسبت به رفع مشکلات بوجود آمده برای هموطنانمان در مناطق سیل زده اقدامات لازم را انجام دهیم.

در این گزارش امده است: این بانک برای پرداخت تسهیلات بازسازی در مناطق سیل زده استان گلستان، دغدغه مربوط به تامین ضامن را مرتفع کرده است به گونه ای که در سری اول پرداخت این تسهیلات در شعبه آزادشهر، از ضامن زنجیره ای استفاده شد. در ضامن زنجیره ای، هر خانوار دریافت کننده تسهیلات، ضامن خانوار بعدی که همین تسهیلات را قرار است دریافت کند، خواهد شد.

رییس شعبه بانک مسکن آزادشهر افزود: عملیات انعقاد قرارداد پرداخت تسهیلات در این شعبه بانک مسکن ۴۸ ساعت بعد از معرفی خانوارها از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است که از این بابت سرعت تامین مالی برای شروع بازسازی‌ها قابل‌توجه است. 

وی افزود:‌ این قرارداد توسط بانک مسکن شهرستان آزادشهر به امضاء رسید و در قالب آن تسهیلات بازسازی قرض الحسنه ۴۰ میلیون تومانی به تعدادی از خانوارهایی که خانه خود را در سیل اخیر از دست داده بودند و اکنون در چادر زندگی می‌کنند پرداخت شد. در روستای جن سولی در استان گلستان همچنین ستاد معین بانک مسکن نیز تشکیل شد. این روستا در شهرستان آق‌قلا واقع شده است؛ شهرستانی که بیشترین آسیب را از سیل به خود دید. تشکیل ستاد معین بانک مسکن با حضور کارکنان شعبه برای پرداخت تسهیلات به سیل زدگان معرفی شده از سوی بنیاد مسکن تشکیل شده است تا در کار پرداخت تسهیلات، سرعت لازم بوجود بیاید.

ییس شعبه بانک مسکن آزادشهر خاطرنشان کرد: خانوارهایی که موفق به دریافت این تسهیلات شدند در شعبه بانک‌مسکن با اعلام رضایت از فرآیند رسیدگی به حال و روزشان و همچنین رضایت از روند کارشناسی‌های صورت گرفته درباره میزان تخریب و خسارت به خانه و تعیین رقم تسهیلات، اظهار امیدواری کردند مابقی مایحتاج آنها تامین شود.