شناسهٔ خبر: 66789 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

از سوی مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی اعلام شد:

عملکرد کمیته صدور مجوز سازه های دریایی در سال ۹۷/ اعطای ۱۴۳ فقره مجوز ساخت و بهره برداری پروژه های بندری و دریایی

حمیدرضا خلیلی مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی از ساماندهی و اعطای ۱۴۳ فقره موافقت اولیه، مجوز ساخت و مجوز بهره برداری برای پروژه های بندری و دریایی در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حمید رضا خلیلی ؛ مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر در تشریح «عملکرد کمیته صدور مجوز سازه های دریایی در سال ۱۳۹۷» گفت: سال گذشته این کمیته با  ۱۴۳ فقره موافقت اولیه، مجوز ساخت و مجوز بهره برداری برای پروژه های بندری و دریایی در شمال و جنوب کشور موافقت کرد.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر افزود: در این راستا سال گذشته تعداد ۲۴ نوبت جلسه کمیته صدور مجوز سازه های دریایی برگزار شد و بر اساس مدارک ارسالی متقاضیان به سامانه جامع «مدیریت و نظارت بر سواحل کشور» و بررسی اکثریت اعضا،  نهایتاً با صدور و تمدید تعداد ۴۲ فقره موافقت اولیه، صدور و تمدید تعداد ۶۷ فقره مجوز ساخت و صدور و تمدید تعداد ۳۴ فقره مجوز بهره برداری موافقت شد.

خلیلی یادآور شد: بر اساس بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال ۱۳۴۸ مجلسین و الحاقیه تبصره مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی موظف است از ساخت و ساز و یا بهره برداری از تأسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از  این سازمان، از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جلوگیری کند.