شناسهٔ خبر: 66819 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

تشریح استراتژی‌های ارتقا ایمنی در حوزه حمل‌ونقل/ انجمن خبرگان ریلی تشکیل می‌شود

سعید رسولی رسولی راهکار ارتقا ایمنی را در ۶ استراتژی تشریح کرد و گفت: هوشمند سازی حمل‌ونقل و استفاده از سامانه‌های هوشمند، افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی به‌عنوان یک روش کارآمد و پایدار، ارتقا سطح کیفی حمل‌ونقل همگانی برای جذب بار و مسافر، تمرکز بر نقش عامل انسانی، اتخاذ رویکرد مدیریت سامان‌مند و کاهش خطای انسانی و فنی به همراه بهبود آمادگی سیستماتیک حمل‌ونقل به‌طور حتم نتایج مطلوبی به بار می‌آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید رسولی  صبح امروز در همایش هفته  ایمنی در راه‌آهن نسبت به تأثیر برگزاری این همایش بر ارتقا ایمنی راه‌آهن ابراز امیدواری کرد و گفت: درخواست بنده بهره‌گیری از تجربیات گذشته و آسیب‌شناسی آن‌ها در راستای تدوین یک برنامه مدون تا سال آینده است که مقرر شده این همایش در سطح بین‌المللی با مشارکت بخش خصوصی و فعالان حوزه ایمنی برگزار شود.

وی افزود: در مورد مزیت و نقش راه‌آهن در حوزه ایمنی سخن زیاد گفته شده و جزو بدیهیات است اما باید در نظر داشت که ایمنی برند راه‌آهن و راه‌آهن کلید واژه توسعه محسوب می‌شود از همین رو ایمنی زیربنای توسعه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: اگر چه آمار کشته ها در سوانح ریلی قابل قبول است اما ما بر این باوریم که همین تعداد نیز زیاد بوده و باید با فرهنگسازی و آموزش این آمار را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن راهکار ارتقا ایمنی را در ۶ استراتژی تشریح کرد و گفت: هوشمند سازی حمل‌ونقل و استفاده از سامانه‌های هوشمند، افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی به‌عنوان یک روش کارامد و پایدار، ارتقا سطح کیفی حمل‌ونقل همگانی برای جذب بار و مسافر، تمرکز بر نقش عامل انسانی، اتخاذ رویکرد مدیریت سیستماتیک و کاهش خطای انسانی و فنی به همراه بهبود آمادگی سیستمي حمل‌ونقل به‌طور حتم نتایج مطلوبی به بار می‌آورد.

رسولی با اشاره به سیل فروردین ماه ۹۸ تصریح کرد: وقوع سیلاب در ابتدای سال جاری نشان داد که آسیب پذیری ریل نسبت به سایر شقوق حمل‌ونقلی به مراتب پایین تر است که نشان از ثبات و پایداری ریل نسبت به سایر حوزه ها دارد.

وی افزود: در ایام نوروز به رغم تمام مشکلات هدف شرکت راه‌آهن در حوزه مسافری به‌طور کامل محقق شد و امیدواریم در حوزه باری نیز شاهد ارتقا ایمنی باشیم. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه تلفات سالانه ۱۶ هزار نفر در تصادف جاده ای زیبنده کشور نیست خاطرنشان کرد: این تعداد را می توان به تلفات جنگ در جاده ها تشبیه کرد و توسعه حمل‌ونقل ریلی نقش بسزایی در کاهش تلفات جاده ای دارد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد تشکیل انجمن خبرگان ریلی را مطرح کرد و گفت: از قائم مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن درخواست می‌شود تشکیل این انجمن را پیگیری کرده تا بتوانیم از ظرفیت های این تشکل استفاده کنیم./

برچسب‌ها: