شناسهٔ خبر: 66827 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

۱۰ اردیبهشت آخرین مهلت پرداخت عوارض الکترونیک

عوارضی معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها اعلام کرد: آخرین مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی عبور از آزادراه‌های تهران- ساوه، تهران قم، کرج- قزوین و قزوین- زنجان ۱۰ اردیبهشت ماه تعیین شده است و هموطنانی که پیامک عبور از آزادراه دریافت کرده‌اند برای پیشگیری از جریمه ۳۰ هزار تومانی با استفاده از روش‌های الکترونیکی مشخص شده نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید حسین میرشفیع آخرین مهلت پرداخت عوارض عبور از آزادراه‌های تهران- ساوه، تهران قم، کرج- قزوین و قزوین- زنجان را ۱۰ اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: برای پیشگیری از جریمه‌ی ۳۰ هزار تومانی نسبت به پرداخت عوارض با استفاده از روش‌های الکترونیکی تعیین شده اقدام کنند.

وی از افزوده شدن ابزارهای الکترونیکی جدید برای پرداخت عوارض خبر داد و افزود: هموطنان می‌توانند با استفاده از اپلیکشن‌های کیپاد، تاپ، اتویار، دیجی پی، پانا و یا از طریق سایت nspay.ir  اقدام کنند و سیستم پرداخت عوارض الکترونیک از طریق بانک مسکن نیز همچنان فعال است.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها ادامه داد: هم‌اکنون علاوه بر روش‌های فوق، کد دستوری*۷۲۰*۸#  نیز فعال شده و بیش از ۱۵ هزار دستگاه خودپرداز بانک‌های ملت، سامان، انصار و شهر به منظور پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در دسترس هموطنان قرار گرفته و با استفاده از شناسه پرداخت در پیامک ارسال شده قابل پرداخت است.

میرشفیع همچنین خاطرنشان کرد: در صورت اعتراض و یا شکایتی نسبت به ثبت نادرست شماره پلاک یک خودرو و یا میزان بدهی می توانند به شماره ۱۰۰۰۰۱۵۳۱ پیامک ارسال کنند و یا با شماره تلفن ۶۳۴۶۸۵۳۱ تماس حاصل کنند.

وی با معرفی وب سایت سایت  aaniro.com‌به عنوان مرجع به روز اطلاعات در خصوص عوارض الکترونیک آزادراه‌ها بیان داشت: هموطنان آخرین اطلاعات مرتبط با این موضوع را می‌توانند در وب سایت مذکور دنبال کنند.

به زودی۱۰ آزادراه دیگر به سیستم اخذ عوارض الکترونیک مجهز می‌شود

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها از الکترونیکی شدن اخذ عوارض در تمام آزادراه‌های کشور تا تیرماه سالجاری خبر داد و گفت:  به زودی ۱۰ آزادراه دیگر از جمله آزادراه‌های تبریز- زنجان، تبریز- ارومیه، کنارگذر شمالی مشهد، مشهد- باغچه، قزوین- رشت، تهران- پردیس، سلفچگان- ساوه، قم- کاشان، کاشان- اصفهان و بندر شهید رجایی- سیرجان  به این سیستم مجهز خواهد شد.