شناسهٔ خبر: 66852 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح‌های ترمیمی درسطح راه‌های آسیب‌دیده از سیل استان قم

نوروزپورقم رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان قم مطرح کرد : درقالب طرح‌های امانی ، ده‌ها کیلومتر راه و یک دستگاه پل جاده‌ای آسیب‌دیده ازسیل دربخش‌های که، جعفریه و مرکزی ، ترمیم و آماده بهسازی وتعمیرات اساسی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم, به منظور ایمن‌سازی ورفع انسداد از محورمحورهای سیل زده استان ، اقدامات ترمیمی درقالب طرح‌های امانی اجرایی شد .

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم درتوضیح خبر فوق اضافه کرد : با توجه به بارشهای سنگین باران طی فروردین ماه گذشته که موجب وارد آمدن خسارت به بخش‌هایی از محورهای جاده‌ای و متعلقات ابنیه‌ای آنها شد، اقدامات ترمیمی جهت رفع انسداد و ایمن‌سازی از سویی و آماده‌سازی به منظور بهسازی و تعمیرات اساسی از سویی دیگر دردستور کار قرار گرفت‌.

اکبر نوروز پور ادامه داد: این اقدامات درقالب طرح‌های امانی و با استفاده از عوامل و ادوات این اداره جهت عادی شدن جریان ترافیک جاده‌ای درکمترین بازه زمانی پس از وقوع سیلاب‌ها اجرایی شد.

وی درخصوص بخشی از اقدامات ترمیمی که درسطح راههای حوزه اسحفاظی اداره متبوعه صورت گرفته و یا درحال اجرا می باشد توضیح داد : با توجه به آبشستگی و تخریب سطح ایستایی و شانه چند دستگاه پل درمحورهای جاده ای بخش‌های کهک ، جعفریه و مرکزی که موجب اختلال درتردد و گاه انسداد ترافیکی شده بود ، اقدامات ترمیمی شامل حذف عوامل آبشستگی ، جمع آوری قطعات تخریبی ، حفر کانالهای انحرافی جهت هدایت آبهای سطحی اجرایی شد . 

نوروز پور ادامه داد : از دیگر اقدامات ترمیمی که درسطح راههای حوزه استحفاظی به مرحله اجرا درآمده میتوان به باریزی متناسب با موضوعیت مورد و همچنین استقرار نیوجرسی ( حفاظ های بتنی ) درکناره پلها ودیواره رودهای فصلی اشاره کرد .

وی ازدیگر اقدامات صورت گرفته در خصوص آماده سازی محورو ابنیه آسیب دیده از سیل به عملیات گسترده لکه گیری آسفالت اشاره کرد و اظهار نمود : با توجه به اینکه باران از عوامل مهم درتخریب آسفالت جاده ای می باشد و حجم گسترده بارشهای اخیر موجب بروز چاله و دست اندازهای متعدد در سطح راههای استان گردیده ، عملیات پر کردن چاله ها و لکه گیری آسفالتی آنها با حجم وسیع درحال اجرا است.

نوروز پور رفع افتادگی شانه راهها و اصلاح شیب شیروانی را از دیگر آیتمهای اجرایی در قالب طرحهای ترمیمی دانست و افزود : با عنایت به انسداد برخی پلهای جاده ای به دلیل حجم لای ، شاهد تجمیع سیلاب به موازات  برخی محورهای حوزه استحفاظی این اداره  بودیم که با حفر کانال انحرافی جهت هدایت سیلابها و درادامه با تنقیه و لایروبی دهانه پلها ، از ورود سیلاب به سطح راه جلوگیری به عمل آمد .

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم ضمن تاکید بر ادامه این اقدامات ، خواستار همراهی و تعامل بیشتر رانندگان و اهالی مناطق سیل زده شد و عنوان کرد : بحمدا... با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با بخش خصوصی ، شاهد پیشرفت مناسب اقدامات ترمیمی می باشیم .