شناسهٔ خبر: 66857 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درفروردین ماه۹۸ صورت پذیرفت؛

کاهش چهار درصدی جابه‌جایی کالا در خراسان جنوبی دارد

باربری کامیون معاون حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از کاهش چهار درصدی جابه‌جایی کالا درفروردین ماه ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خراسان جنوبی، مهدی گرجی اظهار داشت: بررسی انجام شده از سیستم مدیریت کنترل بارنامه نشان می دهد تناژ جابه‌جا شده در فروردین ماه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به میزان چهار درصد کاهش داشته و سفرهای کامیونی نیز نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به میزان دو درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۳۰۴ هزارتن کالا با حدود ۲۰ هزار سفر کامیون و وانت بار در سطح استان به مقاصد درون و برون استان جابه‌جا شده است که  عمده کالاهای جابه‌جا شده از مبدأ استان به ترتیب انواع سیمان، انواع سنگ، خاک معدنی، انواع کاشی و سرامیک و ... بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به علت کاهش کالا در این ماه تصریح کرد: بیش‌تر شرایط جوی، مسدودی مسیرها برخی مقاصد کالاها و عدم تثبیت قیمت برخی محصولات معدنی در ابتدای سال ۹۸ (فروردین ماه) نسبت به مدت مشابه از جمله موارد کاهش کالا در این ماه است.

گرجی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۸۸۱۴  نفر راننده حمل و نقل کالای استان اعم از ناوگان باری در حمل و نقل کالای استان با استفاده از ۴۹۷۳ دستگاه انواع تریلی، کامیون، کامیونت و وانت بار در این حوزه فعال هستند و عمر متوسط ناوگان باری حمل ونقل کالای استان برابر۱۳سال  است که نسبت به عمر ناوگان باری حمل و نقل کالای کشوری (۱۴ سال) جوان تر بوده و از وضعیت مطلوبی برخوردار است. 

برچسب‌ها: