شناسهٔ خبر: 66880 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

برنامه ريزی براي ارتقای زيرساخت‌های هوانوردی در سال ۹۸

محمد حبيب‎الهي برزی مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اداره کل ارتباطات و ناوبری هوايی امسال مصمم به ارتقای سطح کيفيت خدمات هوانوردی در زيرساخت‌های ناوبری، نظارتی، ارتباطی و ايمنی در قالب فعاليت‌های متنوع است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمد حبیب‌الهی، مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی به برنامه های سال جاری این اداره کل در حوزه نظارت هوانوردی اشاره و عنوان کرد: امسال پیگیر خرید سامانه یکپارچه مدیریت ترافیک مرکز کنترل فضای کشور و فرودگاه مهرآباد با توجه به مشخصات فنی ارایه شده و نیز خرید پنج دستگاه رادار MSSR_S جهت ارتقای پوشش راداری کشورهستیم. همچنین برای خرید ۲۰ دستگاه ADS-B برای تامین بلوکASUR  از برنامه جهانی تحول هوانوردی ASBU و پشتیبان مرکز کنترل فعلی برنامه ریزی کرده ایم.

حبیب الهی افزود: امسال سرورهای اتوماسیون آریا را از فرودگاه امام(ره) جمع آوری و برای راه اندازی اتوماسیون جهت پردازش اطلاعات رادارهای لار، تنگ ریز و فرودگاه شیراز به فرودگاه شهید دستغیب شیراز منتقل می کنیم.

وی همچنین گفت: از دیگر برنامه های امسال این اداره کل در حوزه نظارت هوانوردی می توان به نصب اتوماسیون مینیمم برای فرودگاه امام خمینی(ره)، پیگیری طرح به روزرسانی ۱۴ رادار کشور(رادارهای آریا و سینا)، پی­گیری خرید قطعات یدکی برای اتوماسیون ها و رادارهای فعلی، پیگیری خرید سیستم  ASMGCS با توجه به قرار داد امضا شده و نصب آن در فرودگاه مهرآباد و پیگیری انجام فلایت چک وارسی پروازی رادارهای کوشک بزم و بندرعباس اشاره کرد.

وی در معرفی برنامه های اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی در حوزه ارتباطات هوانوردی گفت: امسال برای نصب سوئچینگ FREQUENTISE  فرودگاه مهرآباد، نظارت بر اجرای پروژه خرید پنج دستگاه برج موبایل، خرید دو سیستم سوئیچینگ برای فرودگاه مشهد و مرکز کنترل فضای کشور، خرید شش سیستم سوئیچینگ ارتباط کلامی برای فرودگاه­ های کشور، خرید هفت دستگاه لینک رادیویی برای برقراری ارتباطات ایستگاه های هوانوردی، نوسازی و توسعه شبکهATN، اجرای برنامه نصب ATISهای جدیدی(درهشت فرودگاه)، بازسازی رادیوهای سری R&S۴۲۰۰  و نصب در فرودگاه هایی که نیاز دارند و تعویض رادیوها و جابجایی تجهیزات سایت های RCAG تقی قنبر، گنو و ایستگاه پشتیبان مرکز کنترل فضای کشور برنامه ریزی شده است.

حبیب الهی با بیان اینکه امسال بررسی های سالیانه سایت های RCAG بابت تعویض رادیوهای ۴۲۰۰ آغاز می شود، افزود: از دیگر برنامه های امسال اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی در حوزه ارتباطات هوانوردی می توان به پیگیری کامل پروژه پشتیبانی VSAT، راه اندازی، کنترل و مانیتورینگ رادیوهای R&S ۴۲۰۰ در تعدادی از سایت های RCAG و نصب و راه اندازی Workshop برای تست و تعمیر تجهیزات سایت های RCAG و آموزش عملی کارکنان(OJT) اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی درباره برنامه های این اداره کل در حوزه تامین تجهیزات ایمنی نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا می توان به توزیع و نصب ۸۷ سامانه کمک بازرسی WTMD در فرودگاه های کشور، پیگیری خرید ۹۳ سامانه کمک بازرسی X-RAY مربوط به قرارداد سال ۹۶، پیگیری خرید ۵۴ سامانه نوین کمک بازرسی X-RAY پروژه سال ۹۷، پیگیری خرید ۵۰ سامانه نوین کمک بازرسیWTMD  و توزیع تجهیزات کمک بازرسیHHMD  در فرودگاه های کشور اشاره کرد.

حبیب الهی گفت: امسال با توجه به کمبود محسوس نیروی انسانی در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی برای استفاده بهینه از نیروهای موجود و پیگیری جذب نیروی انسانی مورد نیاز اداره کل برنامه ریزی شده است. همچنین پیگیر انجام پروژه ها و تحقیقات ارسالی همکاران ستادی و فرودگاهی و نیز ارتقای سطح علمی کارکنان متخصص با برگزاری کلاس هایOJT با توجه به بستر تجهیزاتی مهیا شده در تهران هستیم.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی همچنین به برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی کامل برای کارکنان ستادی و فرودگاهی این اداره کل اشاره کرد و افزود: پیگیر تصویب پودمان های آموزشی  اصلاح شده و جدید مورد نیاز  اداره کل هستیم. همچنین برای  ارتقای کیفیت آموزش دوره های پودمانی، برگزاری آزمون های کتبی و عملی صلاحیت شغلی و تهیه و تجمیع آمار کارکرد دستگاه های CNS و بازرسی فرودگاه ها و ستاد برنامه ریزی کرده ایم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای تدوین نظام نامه عملیاتی اداره کل و نیز آیین نامه و دستورالعمل صلاحیت شغلی کارکنان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران درسال ۹۸ خبر داد.