شناسهٔ خبر: 66913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خسارت‌های سیلاب در هزینه‌های جاری دستگاه‌ها لحاظ نشده است

رضایی خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی در بحث هزینه‌های جاری با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: در بحث خسارت‌های واردشده در سیلاب، هزینه‌های صرف شده برای جبران خسارت سیل در هزینه‌های جاری لحاظ نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، رضا رضایی در جلسه کمیته استانی برآورد و تخصیص منابع خسارت‌های سیلاب خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بیش‌ترین آسیب‌هایی که در سیلاب به مجموعه راه و شهرسازی وارد شده، در بخش راهداری و راه‌های خوزستان بوده است.

وی افزود: همچنین سیلاب به خطوط راه‌آهن استان نیز خسارت‌های جدی وارد کرده است و در این زمینه نیاز است تا در جلسات "کمیته استانی برآورد و تخصیص منابع خسارت‌های سیلاب خوزستان" اداره کل راهداری و همچنین راه‌آهن جنوب حضور داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: فرم‌هایی که در بحث دریافت اطلاعات مربوط به خسارت سیلاب وجود دارد، دارای نقص‌هایی هستند و برخی از موارد در آن فرم‌ها لحاظ نشده است.

رضایی عنوان کرد: ماشین‌آلاتی که برای ساخت سیل‌بندها و همچنین سایر اقدامات در مناطق مختلف سیل‌زده حضور داشتند و نسبت به خدمات رسانی به مردم فعال بودند، از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اجاره شده بودند اما در فرم‌های پیش‌بینی‌شده این هزینه‌ها پیش‌بینی نشده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی در بحث هزینه‌های جاری با مشکلاتی مواجه هستند، ادامه داد: در بحث خسارت‌های وارد شده در سیلاب، هزینه‌های جاری که در دوران وقوع سیل انجام گرفت لحاظ نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: هزینه‌هایی مانند هزینه سوخت ماشین‌آلات، هزینه اجاره دستگاه‌ها و ماشین‌آلات و ... از جمله هزینه‌هایی هستند که انتظار داریم در بحث جبران خسارت سیلاب به آن‌ها نیز توجه شود.