شناسهٔ خبر: 66914 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه سمنان خبر داد:

پیشرفت ۴۰ درصدی احداث ترمینال جدید فرودگاه سمنان/ برنامه‌ریزی برای تجهیز فرودگاه با تجهیزات پیشرفته‌تر کمک ناوبری

فرودگاه سمنان مدیر فرودگاه سمنان از پیشرفت ۴۰ درصدی طرح احداث ترمینال جدید این فرودگاه خبر داد و گفت: در طرح‌های ۵ ساله و ۱۰ ساله، تجهیز فرودگاه با سایر تجهیزات کمک ناوبری دیده شده است.

حسین شجاعی، مدیر فرودگاه سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از پیشرفت ۴۰ درصدی طرح احداث ترمینال مسافری این فرودگاه خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این ترمینال در دهه فجر به افتتاح خواهد رسید.

وی ادامه داد: وسعت این ترمینال ۱۵۰۰ متر مربع است که با با احتساب محوطه سازی و تاسیسات به ۲۵۰۰ متر مربع می‌رسد. این ترمینال به صورت استاندارد ظرفیت پذیرایی از ۱۵۰ مسافر در هر پرواز را دارا خواهد بود. 

شجاعی با اشاره به ظرفیت باند فرودگاه سمنان نیز گفت: باند این فرودگاه با ۳۱۰۰ متر طول و مقاومت ۵۰ امکان نشست و برخاست هواپیمای ایرباس A۳۲۰ را در فرودگاه سمنان فراهم می‌کند. سطوح پروازی فرودگاه نیز به تازگی با ۵۵ عدد چراغ لبه رانوی سیستم پرتابل با فواصل ۱۲۰ متری در دو طرف باند و در ناحیه شولدر، ۱۲ عدد چراغ THR/End در ابتدا و انتهای باند، ۲۰ عدد چراغ TWY Edge در ناحیه تاکسی وی و اپرون و ۸۷ عدد ترانس ایزوله براي تغذیه چراغ های سیستم روشنایی سطوح پروازی پرتابل تجهیز شده است.

وی افزود: همچنین این فرودگاه از سامانه کمک ناوبری NDB/DME بهره می‌برد. البته در طرح‌های توسعه ۵ ساله و ۱۰ ساله تجهیز فرودگاه به سایر تجهیزات کمک ناوبری نیز دیده شده است.

رایزنی برای برقراری پروازهای مسافری

مدیر فرودگاه سمنان در ادامه با اشاره به وجود ترمینال موقت در این فرودگاه گفت: در حال حاضر فرودگاه عملیاتی است و مشکلی برای پذیرش پروازهای مسافری ندارد.

وی ادامه داد: به تازگی مجوز برقراری پروازهای مسافری را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده‌ایم و در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پرواز هستیم.

گفتنی است احداث ترمینال اصلی فرودگاه سمنان، با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از اردیبهشت سال گذشته کلید خورد و این ترمینال پس از افتتاح جایگزین ترمینال موقت فرودگاه سمنان خواهد شد.