شناسهٔ خبر: 66926 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد؛

حمایت سازمان بنادر از توسعه صنایع دریایی کشور / اجازه انسداد مجاری دریایی و بندری به علت تحریم ها را نمی‌دهیم

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور با تأکید بر اینکه حمایت همه جانبه از توسعه صنایع دریایی یکی از راهبردهای این سازمان است، گفت: در سال گذشته شاهد انعقاد تفاهم نامه ای در راستای طرح تحول صنایع دریایی بودیم که در سال ۹۸ عملیاتی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز ملی خلیج فارس، اظهار کرد: سال گذشته جامعه دریایی و بندری کشور در حالی که با تروریسم اقتصادی مواجه شد، توانست رسالت خود را انجام دهد و در تمامی بخش های بندری و دریایی با تلاش هرچه بیش‌تر، به بهترین شکل ممکن خدمات متنوع دریایی مورد نیاز کشور را ارائه کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۷ توانستیم نیازهای راهبردی کشور را در حوزه بندری و دریایی تامین کنیم و اجازه ندهیم تهدیدها منجر به انسداد در روند فعالیت‌های دریایی و بندری کشور شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه حجم حمل و نقل دریایی کشور در سال گذشته معادل ۲۶۵ میلیون تن بود، گفت: این موضوع به خوبی نشانگر ظرفیت‌های بالای کشور در حوزه بندری و دریایی است و این پیام را منتقل می‌کند که می‌توانیم در بخش دریایی نیازهای تجاری کشور را تامین کنیم.

راستاد در ادامه به مقوله سفر و گردشگری دریایی در سال ۹۷ و نوروز ۹۸ اشاره و اظهار کرد: در ایام نوروز تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا مردم با آسایش و ایمنی از سفرها و گردشگری دریایی لذت ببرند و خوشبختانه سالی بدون سانحه را پشت سر گذاشتیم و باید اعلام کرد در نوروز ۹۸ بالغ بر شش میلیون نفر-سفر و گردشگری دریایی داشتیم که نشان از افزایش ۹ درصد میزان سفرهای دریایی در نوروز بود.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی حمایت همه جانبه از توسعه صنایع دریایی کشور است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در راستای طرح تحول صنایع دریایی بودیم که بخش قابل توجهی از آن در سال ۹۸ مدنظر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با تاکید بر اینکه در سال جاری مقوله گردشگری و سفرهای دریایی با توسعه زیرساخت‌ها، پایانه‌ها و ناوگان از سوی این سازمان مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با ارائه تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی و نیز سایر تسهیلات قابل وصول، حمایت همه جانبه از گردشگری و مسافرت‌های دریایی در طول سال ۹۸ در دستور کار قرار دارد.

راستاد همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته به خوبی امنیت دریایی و دریانوردی تامین شد، بیان کرد: امیدوار هستیم در سال جاری نیز بتوانیم به خوبی بخش دریایی کشور را پشتیبانی کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور وظایف خود را انجام می‌دهد، گفت: اگر هر یک از اجزای ارگان‌های دریایی کشور دچار مشکل شوند سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند شرایط تسهیل امور را فراهم و با ابزار و قوانین مربوطه در این راستا نقش آفرینی کند.