به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خسرو سرایی در نشست اختتامیه و ارزیابی مانور ریل - بندر، از احصای مشکلات حمل ونقل کانتینری از طریق راه آهن در سه بخش زمان، هزینه مضاعف و مشکلات عمومی خبر داد.
مدیرکل امور لجستکی سازمان بنادر، تاخیرات در هماهنگیهای توزین کانتینرهای ریلی در بندر ؛ زمان بر بودن اسکن کانتینرهای ریلی؛ غیرسیستمی بودن فراخوان دیزل و واگن و همچنین خواب واگن در پایانههای اختصاصی ریل بندر از مهمترین مشکلات و چالشهای زمانی این مانور قلمداد میشود.
به گفته سرایی، هزینه پارکنیگ برای باسکول؛ هزینه جابه جایی کانتینر برای انجام فرایندهای توزین ارزیابی ایکس ری و هزینه جابه جایی کانتینر از محوطههای اختصاصی به محوطه ریلی، از جمله مشکلات حمل ریلی در بندر محسوب میشود.
سرایی افزود: بخش نامههای متعدد وزارت صنعت، معدن و تجارت و بدهکاری صاحبان کالا، مهم ترین مشکلات حوزه عمومی حمل و نقل ریلی در بنادر به شمار میآید.
مدیرکل امور لجستیکی سازمان بنادر در تشریح دستاوردهای مانور ربلی کانتینری گفت: ایجاد پنجره زمانی برای اسکن کانتینرهای ریلی، تخصیص خط جداگانه برای کشندههای حامل کانتینرهای ریلی، ایجاد فضایی برای انجام تشریفات گمرکی درب خروج، نصب نرم افزار رایتیک برای کارگزارهای ریلی و تشکیل مرکز هماهنگی حمل ریلی، به عنوان دستاوردهای مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی احصا شد.
سرایی راهاندازی قطار برنامهای، استفاده از ماینفست ریلی و به کارگیری اپراتور واحد ریلی و بندری را از مهمترین برنامههای آتی برای توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر کشور عنوان کرد.