شناسهٔ خبر: 66957 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۲۱ درصدی تلفات جاده ای موتورسواران و عابران پیاده در گلستان

مهندس میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به کشته شدن ۱۷۰ عابر پیاده و موتورسوار بر اثر تصادفات جاده ای استان در سال ۹۷، با ابراز نگرانی گفت که این آمار نسبت به سال ۹۶ با ۲۱ درصد رشد روبرو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان, مهدی میقانی امروز چهارشنبه گفت: موتورسواران با متوسط سن ۳۰ سال و آمار ۴۰ درصدی بیشتر این فوت شدگان را تشکیل می دادند.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد کشته شدگان بر اثر ضربه به سر در همان محل حادثه جان خود را از دست دادند، اظهارداشت: بررسی های کارشناسی نشان می دهد که بسیاری از موتورسواران در حین رانندگی مشغول ارسال پیامک یا تماس با تلفن و بدون کلاه ایمنی بودند که با این حادثه روبرو شدند.

میقانی افزود: شواهد و تجربیات ثابت کرده که استفاده راکبین از کلاه ایمنی، توجه به هشدارها و علائم ایمنی موجود در راهها و توجه به جلو در حین رانندگی نقش بسیاری برای رانندگی و عبور ایمن آنان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان نقش فرهنگ سازی و آگاهی بخشی جوانان از خطرات اینگونه حوادث جاده ای را بسیار مهم و اثربخش دانست و از تمام  ارگان ها و دستگاههای اجرایی و بخصوص خانواده ها خواست که به این مسایل حساس‌تر شوند.

برچسب‌ها: