شناسهٔ خبر: 67008 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه کمیسیون ماده پنج استان چهارمحال و بختیاری

کمیسیون 5 جلسه کمیسیون ماده ۵ استان چهارمحال و بختیاری با هدف بررسی چند طرح در شهرستان شهرکرد و آلونی جهت تغییر کاربری، افزایش سطح ساخت و ساز در ملک مسکونی، اصلاح معبر ملک مسکونی، کاهش عرض محور گوهرباران چالشتر تشکیل شد و مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری،  داریوش حسینی در این جلسه با بیان اینکه در تغییر کاربری باید سهم شهرداری‌ها بر اساس ارزش افزوده مدنظر قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات اصلاح معبر دسترسی برخی از املاک مسکونی در آینده مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح‌های ارائه شده در جلسات کمیسیون ماده ۵ در کمیته فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در نهایت طرح پس از بررسی در کمیته فنی باید در جلسات کمیسیون ماده ۵ تصویب شود و کمیته فنی قدرت تصیم‌گیری ندارد.

وی ادامه داد: تصمیمات کمیسیون ماده ۵ نباید برخلاف طرح جامع تفصیلی شهر باشد، اگر ساخت و سازها با عدم رعایت حریم تعیین شده در طرح تفصیلی صورت بگیرد تخلف محسوب می‌شود.

تغییر کاربری ملک مسکونی به تجاری در مناطق پرتردد باعث ایجاد گره ترافیکی می‌شود

شهردار شهرکرد  در ادامه این جلسه با تأکید بر اینکه درخواست‌های تغییر کاربری ملک مسکونی به تجاری در مناطق پرتردد باعث ایجاد گره ترافیکی می‌شود، گفت: بنابراین باید تمامی ملاحظات در تغییر کاربری صورت بگیرد.

مجید نظری در پایان جلسه گفت: برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها اهمیت بالایی دارند و نیاز است این طرح‌ها با اولویت مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان افزود: طرح‌های مهم که تعیین تکلیف آن‌ها به نفع مردم است، در ابتدا باید در کمیته‌های فنی مورد بررسی قرار بگیرد، سپس جهت تصویب به کمیسیون ماده ۵ قرار ارسال شوند.