شناسهٔ خبر: 67011 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۹۰ درصدی محور راهبردی توسعه جنوب آذربایجان غربی

جلسه ارومیه روند طرح تعریض و بهسازی محور میاندوآب به سرچم به طول ۱۸۰ کیلومتر به عنوان جاده ارتباطی که جنوب شرقی استان را به مرکز کشور اتصال می کند، ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، ابراهیم مبارک قدم در جلسه بررسی وضعیت پروژه تعریض و بهسازی جاده میاندوآب به سرچم اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان میاندوآب و قرار گرفتن  این شهرستان در شاهراه ارتباطی جنوب استان، اتمام جاده میاندوآب به سرچم نقش مهمی در ارتقای ایمنی حمل و نقل جادهای، کاهش مسافت جنوب استان با مرکز کشور و صرفه جویی در زمان و مصرف سوخت ایفا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه پروژه تعریض و بهسازی محور میاندوآب به سرچم به طول ۱۸۰ کیلومتر در پنج قطعه اجرا می شود، افزود: قطعه اول در محدوده راه‌های آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده و عملیات آسفالت ۲۰ کیلومتر از قطعه دوم به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه هفت ابینه فنی در قطعه دوم لازم است اجرا شود، گفت: قطعه سوم این پروژه زیربار ترافیک رفته و عملیات اجرایی قطعه چهارم روبه اتمام است.

مبارک قدم از تصویب طرح تعریض و بهسازی محور میاندوآب به سرچم به عنوان محور استراتژیک توسعه جنوب آذربایجان غربی جزء مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و ادامه داد: اگر اعتبار این پروژه به ارزش ۷۰۰ میلیاردریال تخصیص یابد، عملیات راهسازی قطعه دوم این پروژه قبل از پایان فصل کاری امسال تکمیل خواهد شد.

جلسه بررسی وضعیت پروژه تعریض و بهسازی محور میاندوآب- سرچم با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم شهرستان های میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان در فرمانداری شهرستان میاندوآب برگزار شد.