شناسهٔ خبر: 67032 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

باند ۲۹ فرودگاه مهرآباد با تجهیزات ساخت متخصصان داخلی خط کشی شد

خط کشی فرودگاه باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد با استفاده از خودروی طراحی شده توسط متخصصان اين فرودگاه و مطابق با استانداردها روز جهانی خط کشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومي فرودگاه مهرآباد، خط کشی سطوح پروازی با استاندارد جهانی در فرودگاه‎های کشور در فرودگاه مهرآباد با مدرن‌ترین دستگاه خط کشی ویژه فرودگاهی با امکان پنج  فام رنگ همزمان در سطوح پروازی مهرآباد انجام گرفت.

عملیات خط كشي و رنگ‎آميزي علائم ترافيكي سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد شامل اپرون‎هاي شرقي و غربي، باند، تاکسی وی‎ها به منظور بالا بردن سطح ایمنی پروازها توسط كاركنان ماشين‌آلات و همچنین نظارت کنترلرهای مراقبت پرواز و کارکنان ایمنی و آتشنشانی این فرودگاه انجام شد.

اين عمليات، بخشي از مجموعه عمليات نگهداري و بروز رساني سامانه‌هاي ناوبري بصري(Visual Aids Navigation) در فرودگاه‌ها است كه براساس الزامات مندرج در انكس ۱۴ و DOC۹۱۵۷ و DOC ۹۱۳۷ با هدف ارتقای ضریب ایمنی نشست و برخاست هواپیماها و تسهیل در پارک هواپیماها در موقعیت‎های مناسب و مشخص کردن مسیر تردد خودروها هر ساله و در زمان مقرر انجام مي‎شود.

در اجرای این عملیات که بدون ایجاد وقفه در پروازهای روزانه فرودگاه مهرآباد انجام شد سطحی به وسعت ۲۵۰۰ مترمربع با مصرف حدود ۲۵۰۰ کیلوگرم رنگ، خط کشی شد.