شناسهٔ خبر: 6704 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

مسکن مهر تمام شهرهای جدید به جز پردیس تا دهه فجر افتتاح می‌شوند/ تاخیر در افتتاح پذیرفتنی نیست

بازدید محسن نریمان از پایگاه خبری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افتتاح هیچ پروژه مسکن مهری در شهرهای جدید بجز پردیس بعد از دهه فجر قابل قبول نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، چهارمین گردهمایی و هم اندیشی مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های عمران شهرهای جدید از صبح هشتم اردیبهشت با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اعضای هیئت مدیره، مدیران کل و همچنین مدیران عامل شهرهای جدید کشور، در سالن همایش های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آغاز به کار کرد.

محسن نریمان در این گردهمایی طی سخنانی هدف از برگزاری این نشست را همگام و همسو شدن با نامگذاری سال جاری به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» عنوان و ابراز امیدواری کرد: تا دهه فجر امسال، با همدلی و یاری یکدیگر پروژه مسکن مهر را به غیر از شهر پردیس، در تمام شهرهای جدید کشور به اتمام خواهیم رساند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه افزود: وظیفه تکمیل و تحویل پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید کشور از سال ۹۲ به ما محول شده و برای محقق شدن شعار سال باید تلاش بسیاری کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

نریمان تأکید کرد: به غیر از پردیس که پروژه مسکن مهر در این شهر نسبت به دیگر شهرها دیرتر کلید خورد، افتتاح هیچ پروژه مسکن مهری بعد از دهه مبارک فجر قابل قبول نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه ما وارث پروژه مسکن مهر هستیم، اظهار داشت: مردم محوری در ساخت‌و‌ساز از اهداف اصلی ما است که با انتخاب افراد متخصص و معین برای شهرهای مهم، باید بیشتر و ویژه‌تر کار کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در این نشست اظهار کرد: برای حل مشکلات تأمین هزینه‌های روبنایی مسکن مهر از تهاتر زمین به طور مستقیم عبور کرده ایم و از شیوه نوین واگذاری استفاده می‌کنیم که در این روش زمین‌های پردیس با قیمت کارشناسی شده به بانک مسکن واگذار شد.

نریمان در ادامه تاکید کرد: در کنار تکمیل واحدهای مسکن مهر، تلاش می‌کنیم خدمات زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید برای شهروندان فراهم شود که واگذاری زمین‌های پردیس به بانک مسکن که به صورت آزمایشی در حال اجراست، طرح خوبی است و قابل اجرا در دیگر شهرها نیز خواهد بود.

وی همچنین از آخرین وضعیت تاسیس شهرهای جدید گفت و خاطر نشان کرد: تأسیس نسل نو شهرهای جدید در برنامه دولت و همچنین مورد تاکید ریاست محترم جمهور و وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت که این شهرها به دنبال «سیاست ایجاد شهرهای جدید»، با استفاده از تجربیات گذشته، پیروی از تجربیات بین‌المللی و با مطالعه و بررسی عمیق‌تر تأسیس می‌شوند.

نریمان افزود: در مکان‌یابی نسل نو شهرهای جدید به مسائل ارتباط شهری و بین شهری از جمله ریلی، جاده‌ای و ایجاد ترمینال مسافربری باید توجه ویژه‌ای شود و امکان تأمین آب، برق و گاز در اولویت احداث این شهرها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، توجه به مسئله اشتغال را از دیگر اولویت‌های تأسیس نسل نو شهرهای جدید دانست و گفت: اشتغال زایی در شهرهای جدید از موضوعات حائز اهمیت احداث این شهرها به شمار می‌رود که این امر سبب می‌شود شهرهای جدید از مدل خوابگاهی خارج و به محلی مناسب برای زندگی تبدیل شوند.

بر اساس گزارش شركت عمران شهرهای جدید، نریمان همچنین تأکید کرد: هویت بخشی به شهرهای جدید امری اجتناب ناپذیر و بااهمیت است. ما باید به دنبال ساخت نمادی برای شهرها باشیم که معرف آنها باشد. نمادی مثل بازار ایرانی-اسلامی شهر جدید اندیشه.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در پایان سخنرانی خود از تلاش‌ها و زحمات مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های عمران شهرهای جدید تقدیر و تشکر کرد.

در این گردهمایی، میریان عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، با ایراد سخنرانی، این همایش را فرصتی مناسب برای مرور برنامه های تدوین شده و در پیش رو دانست و اظهار کرد: برای دستیابی به توسعه مطلوب باید از دو مولفه مدیریت و برنامه ریزی به طور هماهنگ بهره بگیریم و همواره این پرسش را در ذهنمان داشته باشیم که انتظار ما از ایجاد شهرهای جدید چه بوده تا بتوانیم شهرهایی بسازیم که شرایط زندگی در آنها برای ساکنان شهر بهتر و مدرن تر از شهرهای ارگانیک باشد.

میریان همچنین بیان کرد: متأسفانه بخش عمده فکر و تلاش مدیران ما تکمیل پروژه‌های مسکن مهر شده و از دیگر برنامه‌های اصلی جا مانده‌ایم.

وی در ادامه افزود: ما هستیم که آینده شهرهای جدید را رقم می زنیم و مسئولیت ایجاد امنیت، آسایش، رفاه،   اشتغال، آموزش، بهداشت و ورزش متوجه ما خواهد بود.

همچنین در این هم اندیشی، مدیران شهرهای جدید به طور جداگانه و مرتبط با حوزه مسئولیت خود به بررسی عملکرد شهرهای جدید و ارائه گزارش پرداخته و با مدیران عامل شرکت های تابعه به تبادل نظر نشستند. /

نظر شما