شناسهٔ خبر: 67043 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی به بازآفرینی شهری خوزستان

رضایی خوزستان مدیرکل راه و شهرستان خوزستان گفت: برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در سطح استان مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای امسال پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان, رضا رضایی با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری یکی از اصلی ترین سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است، گفت: تولید مسکن و خارج کردن مردم که در بافت های ناکارآمد زندگی می کنند از جمله اهداف این طرح است.

به گفته وی، در اینگونه بافت ها خطر جدی مردم ساکن در این مناطق را تهدید می کند که در این طرح به آنها توجه ویژه ای شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان خوزستان یادآور شد: در سال گذشته عملیات اجرایی بیش از ۱۰ پروژه عمرانی این ستاد در استان به ارزش ۵۴۶میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با تاکید بر اینکه مناطقی که استعداد و ظرفیت بازآفرینی شهری با رویکرد تولید مسکن را دارند در اولویت های اجرای اقدام جامع مشترک در چارچوب یک نظام هماهنگ در سیاست گذاری توسعه شهری قرار خواهند گرفت، افزود: برابر مجوز وزیر راه و شهرسازی به استان ها، محلات و مناطقی که واحدهای مسکونی آنها در معرض خطر هستند می توانند از امتیازات این طرح بهره مند شوند.

 رضایی همچنین یادآور شد: مقدمات اجرایی برای آماده سازی زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در منطقه سپیدار جهت جابجایی خانواده های ساکن در نقاط پرخطر منبع آب اهواز پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: طی هفته آینده قرارداد مشاور پروژه منعقد می شود و ساکنین با دریافت تسهیلات بانکی کم بهره و مناسب واحدهای مسکونی جدید و استانداردی را دریافت می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در اجرای این طرح ساکنین نیز مشارکت خواهند داشت و برای تامین بخشی از سهم آورده شیوه نامه ای تدوین شده است.