شناسهٔ خبر: 67045 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

پرداخت عوارض در ۱۷ آزادراه دیگر تا تیرماه الکترونیکی می‌شود

کیوسک عوارضی معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: تا پایان تیرماه سال جاری و در دو مرحله به ترتیب ۱۰ و هفت آزادراه دیگر الکترونیکی می‌شوند تا در مجموع ۲۱ آزادراه به صورت الکترونیکی عوارض اخذ کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیدحسین میرشفیع با اشاره به اینکه در مرحله اول و در بامداد ۲۸ اسفندماه سال گذشته عوارض چهار آزادراه تهران-ساوه، قزوین-زنجان، تهران-قزوین و تهران-قم الکترونیکی شد، اظهار کرد: تا پایان تیرماه سال جاری و در دو مرحله به ترتیب ۱۰ و هفت آزادراه دیگر الکترونیکی می‌شوند تا در مجموع ۲۱ آزادراه به صورت الکترونیکی عوارض اخذ کنند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم آزادراه‌های تبریز- ارومیه، تهران-پردیس، قزوین-رشت، ساوه- سلفچگان، قم-کاشان، کاشان-اصفهان، تبریز-زنجان، مشهد-باغچه، کنارگذر مشهد و آزادراه بندرعباس امکان پرداخت عوارض در آن‌ها به صورت الکترونیکی فراهم می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور با اشاره به اینکه در مرحله سوم عوارض هفت آزادراه دیگر به صورت الکترونیکی اخذ خواهد شد، گفت: آزادراه ساوه-همدان در دو قطعه، خرم‌آباد-پل زال، پل زال-اندیمشک، اهواز-بندر امام خمینی (ره)، قم-گرمسار و کنارگذر غرب اصفهان هفت محور دیگری هستند که تا پایان تیرماه امکان پرداخت الکترونیکی عوارض در آن‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

میرشفیع به ایسنا گفت: در سال جاری نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر آزادراه تکمیل خواهد شد و به تدریج در این مسیرها نیز امکان پرداخت الکترونیکی عوارض فراهم خواهد شد.