شناسهٔ خبر: 67066 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارزیابی فنی بیش از ۲۷۰۰۰ ناوگان سنگین حمل و نقل جاده‌ای درمراکز معاینه فنی استان سمنان

معاینه فنی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از مراجعه بیش از ۲۷۰۰۰ ناوگان سنگین جاده‌ای به مراکز معاینه فنی استان در سال ۱۳۹۷ خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، مهدی رجایی فرد با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۲۷۰۰۰ مورد مراجعه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی انجام شده است، اظهار داشت: ۱۳ درصد از ناوگانی که به مراکز مراجعه نمودهاند به‌دلیل نقص فنی در آزمایش‌های مربوطه مردود شناخته شده و موفق به اخذ تاییدیه در مرحله اول نشدند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سمنان با توجه به اینکه یکی از علل مهم و حائز اهمیت حوادث جاده ای وجود نقص فنی در ناوگان برون شهری است خاطرنشان کرد: مراكز معاينه فني خودرو هاي سنگين به منظور دستيابي به اهدافی مثل  ارتقاء ایمنی در تردد جاده ای ، حفظ محیط زیست از آلودگی ،کاهش ترافیک ناشي از نقص فني خودرو در جاده هادر بخش حمل و نقل عمومي فعالیت می نمایند.

وی با اشاره به اینکه مراکزمعاینه فنی سنگین استان سمنان رتبه هفتم کشوری را در شاخص تعداد مردودی ناوگان دارد، اشاره کرد: در استان سمنان سه مرکز معاینه فنی سنگین در شهرستان‌های سمنان ، شاهرود و گرمسار فعالیت می‌کنند و کلیه عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به‌صورت مکانیزه انجام میگیرد.

رجایی فرد با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تعداد مراجعین به مراکز معاینه فنی سنگین استان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ ، افزود  : نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به‌صورت مستمر توسط کارشناسان اداره کل انجام می‌شود و در صورت نیاز به تعویض دستگاه‌ها و یا بهره‌گیری از افراد متخصص تذکرات لازم به مدیران این مراکز داده می‌شود.

شایان ذکر است دوره زمانی اعتبار برگه‌های معاینه فنی صادره برای انواع وسایل نقلیه عمومی سنگین برون شهری با عمر کمتر از ۱۰ سال  شش ماه  و برای ناوگانی با عمر بیش از ۱۰ سال، سه ماه است.