شناسهٔ خبر: 67090 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در دیدار با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

آمادگی قزاقستان به سرمایه گذاری در احداث انبار و سیلو در بندر چابهار

بهروز آقایی و سفیر قزاقستان مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان امروز با سفیر قزاقستان در راستای معرفی توانمندیها و فرصتهای سرمایه گذاری بندر چابهار دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز (یکشنبه ۱۵ اردیبهشت)  مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با آسقات اورازبای سفیر قزاقستان در محل این سفارتخانه در تهران دیدار و گفتگو کرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان در این دیدار که در راستای معرفی ظرفیتهای سرمایه گذاری و توانمندیهای بندر شهید بهشتی چابهار و به منظور گسترش و توسعه زمینه همکاری های تجاری - اقتصادی صورت گرفت ضمن تشریح و پرداختن به فرصتهای سرمایه گذاری این بندر اظهار داشت: بندر اقیانوسی چابهار با قرار داشتن در مسیر ترانزیتی و ترانشیپی و دسترسی به کشورهای آسیای میانه و CIS بهترین فرصت ها برای سرمایه گذاری و توسعه همکاری های منطقه ای در زمینه های صادرات، واردات، ترانشیپ و کالاهای ترانزیتی دارد.

در این جلسه سفیر قزاقستان ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان اظهار داشت: به طور حتم بررسی و مطالعات کارشناسی در خصوص بهره گیری از این فرصتها در بندر چابهار را در برنامه های این کشور با قید اولویت قرار خواهد داد.
اوراز بای افزود: با توجه به تجربه سرمایه گذاری موفق در بنادر چین، بعد از مطالعات انجام شده علی الخصوص در زمینه های احداث انبار و سیلو مایل به سرمایه گذاری هستیم که در این راستا اقدام خواهیم کرد.