شناسهٔ خبر: 67133 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی/ ضرورت توجه به تدوین طرح مصوب و مردم‌محور در برنامه‌های بازآفرینی شهری

وزیر سخنرانی مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، پیروز حناچی شهردار تهران، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، محمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، اعضای شورای شهر تهران و سایر مدیران و مسئولان مربوطه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در پروژه‌های بازآفرینی شهری علاوه بر محله‌محوری به موضوعات دیگری چون برخورداری از طرح مصوب، مشخص و مردم‌محور توجه شود، گفت: باید تلاش کنیم اقدامات مربوط به بافت‌های فرسوده را با شتاب بیش‌تری انجام دهیم چرا که شهرهای در حاشیه گسل و ساختمان‌های بدون مقاومت در خطر تخریب و خسارات بسیار زیادی هستند و به همین دلیل باید با برنامه دقیق و مناسب نوسازی شوند.

در این مراسم ضمن ارائه مهم‌ترین دست آوردهای سازمان نوسازی در یک سال گذشته چندین، مرکز محله شیرین دخت در منطقه ۱۵ تهران افتتاح و از سری اول کتابهای محلات شهر تهران به همراه سامانه پیشخوان توسعه محلات رونمایی و از برگزیدگان مسابقه طراحی فضای فوقانی راه آهن تهران - تبریز نیز تقدیر شده و جوایزی به انان اهدا شد.

اسلامی در این مراسم پروژه طراحی فضای فوقانی راه آهن تهران - تبریز را یکی از کیفیت‌بخش‌ترین پروژه‌های اجرایی برای زندگی مردم قلمداد کرد و گفت: این شیوه عملکرد عادلانه‌ترین و خردمندانه‌ترین شیوه در انتخاب طرح برتر بوده که از سوی هیئت داوران انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه ما باید در پروژه‌های بازآفرینی شهری علاوه بر محله‌محوری به موضوعات دیگری چون برخورداری از طرح مصوب و مشخص و مردم‌محوری توجه ویژه داشته باشیم گفت: باید تلاش کنیم اقدامات مربوط به بافت‌های فرسوده را با شتاب بیش‌تری انجام دهیم چرا که شهرهای در حاشیه گسل و ساختمان‌های بدون مقاومت در خطر تخریب و خسارات بسیار زیادی هستند و به همین دلیل باید با برنامه دقیق و مناسب نوسازی شوند.

اسلامی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به موضوع ایمنی در ساخت و ساز شهری بیان کرد: به نظر می‌رسد در این مسیر از ظرفیت بیمه‌ها می‌توان استفاده بسیار خوبی کرد چرا که می‌شود با کمک بخش خصوصی نوعی ذخیره‌سازی در این حوزه داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه تعداد 2700 محله در سطح کشور در اولویت اول برنامه بازآفرینی قرار دارد که باید اجرایی شود. 
این مقام مسئول با بیان اینکه بافت‌های تاریخی باید با اقتضای تاریخی هر شهر نوسازی و بازسازی شوند گفت: امید داریم آنچه تا پایان سال 98 در برنامه مقرر شده با مشارکت و همراهی مردم اجرایی شده و با کمک مشوق‌های قانونی شاهد رونق هرچه سریع‌تر ساخت و ساز در کشور باشیم.