شناسهٔ خبر: 67140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری و نظارت بر اجرای دستورالعمل سیما و منظر شهری

منظر شهری معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گفت:اجرای ضوابط و مقررات دستورالعمل سیما و منظر شهری مورد پیگیری و نظارت قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین, محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: یکی از وظایف خطیر دبیرخانه سیما و منظر شهری تدوین ضوابط و مقررات در راستای ارتقای کیفی نما و منظر شهری و نظارت بر اجرا و زیباسازی و بهسازی فضاهای شهری است.

وی افزود: اولین جلسه کمیته سیما و منظر شهری قزوین در سال ۹۸ در محل سالن جلسات آرمان شهر اداره کل راه و شهرسازی برگزار شده و گزارشی از عملکرد دبیرخانه در سال ۱۳۹۷ اعم از  تعداد جلسات ، مصوبات و بازدید های صورت پذیرفته ارائه شد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گفت: برنامه های پیشنهادی دبیرخانه در سال ۱۳۹۸ از جمله تحقق دستورالعمل اجرایی نما و منظر و مصوبه شورایعالی در خصوص رودکنارها و برنامه ریزی به منظور تهیه طرح مربوطه، پیگیری شد.

اسماعیلی با تاکید بر بررسی تمامی برنامه های پیشنهادی مصوب کارگروه گفت: لزوم نظارت دقیق بر اجرای ممنوعیت نمای رومی، بررسی مکانیسم اجرایی بام سبز، بررسی طرح جامع رنگ (رنگ درمانی در شهر) و تهیه طرح مربوطه در شهر قزوین، تهیه دستورالعمل نما برای یکی از شهرهای مرکز شهرستان و بررسی پرونده های موردی واصله به دبیرخانه، در جلسه مطرح شد و مقرر گردید در دستور کار سال جاری قرار گیرند.

اسماعیلی بیان داشت: با توجه به تصویب دستورالعمل نما و منظر شهری و سیر روال ابلاغ آن، لیدا معروفی رئیس اداره طرح های توسعه شهری و معماری اداره کل، گزارشی از روند اجرایی دستورالعمل ارائه داد .

وی در پایان گفت: با توجه به لزوم اطلاع رسانی گسترده و آموزش دستور العملها، مقرر گردید دوره آموزشی دستورالعمل توسط سازمان نظام مهندسی و ساختمان با همکاری اداره کل راه و شهرداری در سال جاری برگزار شود.