شناسهٔ خبر: 67146 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در مراسم تکریم و معارفه مدیرهواپیمایی جمهوری اسلامی ایران:

ایران ایر یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور است/ خصوصی سازی ایران‌ایر از طریق عرضه سهام / لزوم توجه به سرمایه انسانی در هوانوردی

تودیع و معارفه محمد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، با بیان اینکه ایران‌ایر یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور است، گفت: برای به سرانجام رساندن خصوصی‌سازی ایران‌ایر، باید نسبت به ارزشمندسازی سهام این شرکت و عرضه سهام آن اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: ایران ایر یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور ما و متعلق به همه ایرانیان است. همه ایرانیان به شرکت حامل پرچم عشق می‌ورزند و از ما انتظار دارند این شرکت همواره در اوج عزت و کارآمدی باشد.

وی ادامه داد: نقش آفرینی همه هما ییان در همه کسوت‌ها، پشتیبانی همه دستگاه‌ها و همراهی همه مسئولان یکی از الزامات موفقیت است. چنانچه از انگیزه و روحیه خدمتی غفلت کنیم، از دستیابی به تراز برتر و شکوفایی فاصله خواهیم گرفت.

اسلامی با تاکید بر اهمیت توجه به سرمایه انسانی هما گفت: نیاز است که به منابع انسانی و کارآمدی آحاد کارمندان و سیستم‌ها و ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری توجه ویژه داشته باشیم و همواره برای توسعه این سرمایه با اقدامات به‌هنگام  وارد عمل شویم.

وی با اشاره به اینکه تغییرات مدیریت به طور طبیعی همیشه بوده و هست، ادامه داد: مهم است که تغییرات رو به جلو و شتاب دهنده و در خدمت توسعه باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحریم‌ها علیه صنعت هوانوردی کشور گفت: کشور ما با دشمنی بی‌حد و مرز استکبار جهانی روبه‌رو است که به خاطر انتخاب استقلال همواره سر دشمنی با ملت ایران داشته است و با استفاده از حربه غیرقانونی و غیرانسانی تحریم سعی کرده وضعیت را برای ما سخت‌تر و پیچیده‌تر کرده با این امید که جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند.

وی ادامه داد: مردم ما در این چهل سال نشان دادند که ظرفیت های درونی این کشور ظرفیت‌های بی‌انتهایی است و توانستند دستاوردهای بی‌شماری را برای کشور به ارمغان بیاورند که در پرتو همین تحریم‌های ظالمانه اتفاق افتاده است. هیات‌های خارجی که به ایران سفر می‌کنند و وضعیت کشور را می‌بینند، مردم ایران را به خاطر این دستاوردها که در این شرایط پیچیده به‌دست آمده، تحسین می‌کنند. ایران  با حداقل هزینه به جایگاه‌های برتری در علم و فناوری رسیده است.

اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در عرصه هوانوردی نیز گفت: به طور طبیعی در صنعت هوایی ظرفیت‌های فاخری داریم و در صدر این ظرفیت نیروی انسانی فاخری است که در حوزه‌های گوناگون علمی-فناوری، صنعتی و عملیاتی از آن برخورداریم.

در این دوره جدید که آقای دهقانی زنگنه سکاندار «هما» می‌شوند، با همدلی و یکپارچگی و همراهی که آحاد کارکنان هما، سازمان هواپیمایی کشوری و مسئولین خواهند داشت، «هما» در مسیر شکوفایی قرار خواهد گرفت.

این عضو کابینه دوازدهم با تشکر و قدردانی از فرزانه شرفبافی، مدیرعامل پیشین «هما» گفت: خانم شرفبافی روزگار سختی را سپری کردند و اقدامات برجسته‌ای را انجام دادند.

وی افزود: در این شرایط سخت و طاقت‌فرسا برای ما همدلی، استفاده از ظرفیت‌ها و اجازه ندادن به شکل‌گیری جزیره‌ها و گروهبندی‌ها در سیستم که آفت بزرگی است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید همه از خود گذشتگی داشته باشیم تا کشور را به عالی‌ترین درجه برسانیم.

اسلامی با اشاره به اینکه اکنون کشور در وضعیت جنگ اقتصادی قرار دارد، گفت: این واژه‌ای است که خود آمریکایی‌ها از آن استفاده کرده‌اند. جنگ به معنای زد و خورد است. تمام منافع ملی ما را هدف قرار دادند بدون اینکه ما گناهی داشته باشیم و این نشان دهنده حقانیت ما است. تصمیم استکبار تجزیه و تخریب و به هم زدن آسایش داخلی کشور ما بوده که البته در آن ناکام مانده است. آمریکایی‌ها  از دست نیافتن به موفقیت  ناراضی هستند و می‌خواهند با شیوه های دیوانه‌وار از ما انتقام بگیرند که موفق نخواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه «هما» حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران است، گفت: باید تلاش کنیم که با افتخار در سراسر کشورهایی که هدف برنامه‌ریزی شرکت بوده‌اند، باقی بمانیم و با ایجاد ارزش افزوده، ایران ایر امروز را به یک ایران ایر پر بازده و سودده تبدیل کنیم.

وی افزود: برای به سرانجام رساندن جریان خصوصی سازی باید سهام ایران ایر را به سهام دارای ارزش تبدیل و از طریق عرضه سهام، خصوصی‌سازی را که یکی از تکالیف دولت است، به انجام برسانیم. در جریان خصوصی‌سازی نباید وضعیت به گونه‌ای شود که ایران‌ ایر به یک شرکت بی‌ارزش تبدیل شود و یک نفر آن را به قیمت ناچیز بخرد. این اتفاقی است که متاسفانه برای تعدادی از شرکت‌های ارزشمند کشور افتاده است.