شناسهٔ خبر: 67150 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۰۰ واحد مسکن مهر نفت اهواز تا دو ماه آینده واگذار می شوند

پرند مسکن مهر استاندار خوزستان گفت: از تعداد واحدهای تعهد شده مسکن مهر نفت اهواز در دو ماه آینده تعداد ۲۰۰ واحد به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه مسکن استان خوزستان با محوریت تعیین تکلیف پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز، اظهارداشت:  تاخیر در تکمیل این پروژه طولانی شده و همین امر باعث گله‌مندی متقاضیان شده است.

وی گفت: دلیل اینکه همه بلوک‌های این طرح از سال ۹۳ تاکنون تکمیل نشده‌اند به‌خاطر اختلافاتی است که بعضا بین اداره کل راه و شهرسازی استان، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و دیگر دستگاه‌های مرتبط به وجود آمده است.

شریعتی تصریح کرد: در برخی از دوره‌ها این اختلافات باعث متوقف شدن پروژه و یا کند شدن مراحل اجرایی آن شده است.

رئیس شورای مسکن استان با اشاره به اینکه پیش از این تعداد ۸۰۰ واحد مسکونی این پروژه به متقاضیان تحویل داده شد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در  دو ماه آینده ۲۰۰ واحد دیگر که هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد برخوردار هستند به متقاضیان تحویل داده شوند.

وی با اشاره به اینکه بعد از این ۵۸۰ واحد دیگر از تعهدات ایجاد شده باقی می‌ماند، بیان داشت: این تعداد واحد بین ۴۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: روند تکمیلی این واحدها در شورای مسکن استان بررسی شد و راهکارها برای تکمیل این پروژه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تامین منابع لازم برای تکمیل این پروژه قرار است از ظرفیت ۴۲۰ واحد دیگر و اراضی این پروژه استفاده شود گفت: تلاش می‌شود تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده این واحدها کاملا تکمیل شوند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اسکان متقاضیان در این پروژه اشاره کرد، گفت: اماکن آموزشی و تفریحی مناسبی برای رفاه شهروندان در مسکن مهر نفت ساخته شده است.

شریعتی یادآور شد: تکمیل این پروژه می تواند یک الگوی مناسب برای ساخت شهرک و مجموعه های مسکونی در دیگر مناطق استان و بخصوص کلانشهر اهواز باشد.

گفتنی است: عملیات اجرایی پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز در قالب ۱۰۰ بلوک ۲۰ واحدی دو و سه خوابه از سال ۱۳۹۳ در منطقه بلوار شهید هاشمی کوی نبوت اهواز آغاز شد.