شناسهٔ خبر: 67188 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان:

نصب اسکله سبک شناور بندر ترکمن در انتظار مجوز محیط زیست / لایروبی ۸۰۰هزار مترمکعب از کانال چاپاقلی در دستور کار است

الهیار اسعدی مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان ضمن تشریح آخرین وضعیت استقرار و نصب اسکله سبک شناور خریداری شده در بندر ترکمن، مهم‌ترین اولویت‌های بنادر استان گلستان در سال ۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، الهیار اسعدی  با اشاره به اینکه در سفر سال گذشته محمد راستاد؛ مدیرعامل این سازمان به گلستان مقررشد تا ایمن و استانداردسازی اسکله ها در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: به منظور سهولت و ایمنی تردد مسافران و گردشگران خریداری اسکله سبک شناور جهت استقرار در بندر ترکمن انجام شد.

وی ادامه داد: طول این اسکله ۴۸ متر،عرض آن ۲ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با بیان اینکه در ابتدای امر محیط زیست استان گلستان اعلام کرد محدوده نصب این اسکله جز وظایف استان مازندران است، گفت: بنابراین با محیط زیست استان مازندران مکاتبه ای در این راستا انجام شد ولی اعلام کردند که به دلیل حساسیت های محیط زیستی بین میان کاله و آشوراده نصب اسکله مذکور به صلاح نیست و با این موضوع مخالف شد.

اسعدی افزود: در حال حاضر نصب اسکله مذکور متوقف شده است و با رایزنی مجدد از محیط زیست استان گلستان درخواست کرده ایم تا به عنوان متولی مسئله را حل و فصل كند تا بتوانیم هرچه سریع تر اسکله سبک شناور در بندر ترکمن را نصب کنیم.

وی در مورد اولویت های بنادر استان گلستان در سال ۹۸ نیز، اعلام کرد: لایروبی بیش از ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار مترمکعب از کانال چاپاقلی، انجام مطالعات به منظور توسعه گردشگری در بندر ترکمن و احداث ساختمان اداری در استان گلستان سه اولویت اصلی بنادر استان گلستان در سال جاری است.