شناسهٔ خبر: 67248 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تشكیل می‌شود

محمد تیموری بر اساس مصوبه هیات وزیران، اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در حوزه جغرافیایی مربوطه تشكیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان با اعلام این مطلب گفت: بر اساس پیشنهاد شماره ۱۲۰۱۱ مورخ ۲۰/۱/۱۳۹۸ سازمان اداری و استخدامی كشور و به استناد اصل یكصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تشكیل اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در جلسه مورخ ۱۱/۲/ ۱۳۹۸ هیات وزیران تصویب شد.

وی خاطرنشان كرد: تشكیل اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان با هدف انتزاع كلیه امور راهداری از واحدهای استانی و شهرستانی وزارت راه و شهرسازی و انتقال به واحدهای استانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفته است.

 تیموری افزود:گستردگی و وسعت جغرافیایی، طول راه‌های این استان و گستردگی حوزه حمل و نقل جاده‌ای در استان سیستان و بلوچستان و انتقال حجم عمده‌ای از وظایف اداره كل راه و شهرسازی استان به واحد مورد نظر از دیگر دلایل مصوبه هیات وزیران و شكل گیری این اداره كل است.

شایان ذكر است حوزه جنوب استان سیستان و بلوچستان با جمعیت ۸۴۳۹۳ نفر، ۸۸۷۳۹ كیلومتر مربع وسعت دارد.ایرانشهر دارای ۴۹ كیلومتر بزرگراه، ۱۰۴۰ كیلومتر راه اصلی، ۲۶۶۳ كیلومتر راه فرعی، ۸۶۶۲ كیلومتر راه روستایی و ۱۵۵۴ كیلومتر راه شریانی است، همچنین ۱۱ باب راهدارخانه در طول محورهای این حوزه وجود دارد.

گفتنی است اداره راه و ترابری ایرانشهر در سال ۱۳۶۲ تاسیس شد و در سال ۱۳۹۰ به اداره كل راه و شهرسازی شهرستان ایرانشهر تغییر نام یافت.