شناسهٔ خبر: 67251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف ۲۰۰ هكتار از اراضي ملي سبزوار در سال ۹۷

استیری سبزوار معاون مديركل و رييس اداره راه و شهرسازي سبزوار از رفع تصرف از حدود ۱۹۷.۶ هكتار از اراضي ملي شهرستان سبزوار در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه وشهرسازي استان خراسان رضوي، علي اصغر استيري با اعلام اين خبر گفت: در راستاي صيانت و حفاظت از اراضي ملي و دولتي و توجه ويژه به دفاع موثر در پرونده هاي حقوقي و كيفري مربوطه و پيگيري در جهت صدور اجراييه و رفع تصرفات از اين اراضي از تيرماه سا ل گذشته تا كنون حدود يكصد راي در حوزه صيانت از اراضي ملي به نفع اين اداره صادر شده كه نتيجه آن ابقا و مصون ماندن حدود ۱۹۷.۶ هكتار از اراضي ملي اين شهرستان به ارزش حدود سيصد ميليارد تومان بوده است.

رييس اداره راه و شهرسازي سبزوار در ادامه در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه پيشگيري از وقوع جرم گفت: همچنين به جهت كوتاه كردن دست زمين خواران و گرفتن هر گونه بهانه از آنان براي ۱۶ هكتار از اراضي ملي و دولتي سند تك برگ اخذ و ۷۰ مورد نيز درخواست سند صورت گرفته است.

وي به حمایت دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواران اشاره كرد و گفت: همچنين رفع تصرف فوري از ۳۳ هزار مترمربع از اراضي ملي، موجب جلوگيري از افزايش پرونده هاي ورودي به دستگاه قضا و اطاله دادرسي شده است.

استيري تصريح كرد: از ديگر اقدامات انجام شده در اين زمينه ميتوان به ايجاد دبيرخانه اي در اداره راه و شهرسازي جهت اجراي طرح شميم با هدف ثبت اسناد با هدف ساماندهي و يكپارچه سازي اراضي ملي و دولتي محدوده و حريم شهر نام برد كه گامي مثبت در زمينه صيانت از اراضي ملي است.