شناسهٔ خبر: 67253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفتارهاي نادرست با طبيعت عاملي بر افزايش مخاطرات طبيعي

جلسه اصفهان در جلسه هماهنگي شوراي مديريت بحران استان اصفهان رفتارهاي نادرست با طبيعت عاملي بر افزايش مخاطرات طبيعي مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رساني اداره کل راه وشهرسازي استان اصفهان، در جلسه هماهنگي شوراي مديريت بحران استان كه به رياست منصور شيشه فروش مديركل مديريت بحران استانداري و با حضور كليه اعضا و دستگاه‌هاي خدمت‌رسان برگزار شد، داشتن رفتارهاي نامناسب با طبيعت از جمله عوامل بروز خطرات طبيعي همچون سيل، زلزله، نشست و فرونشست زمين عنوان شد.

در اين جلسه كه با حضور اساتيد و صاحبنظران دانشگاهي در محل اداره كل راه وشهرسازي استان برگزار گرديد بر ضرورت انجام مطالعات زمين شناسي مهندسي و آزمايش‌هاي ژئوتكنيك در تمامي پروژه ها تاكيد شد.

شيشه فروش مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان با اعلام جمع‌بندي اين جلسه بيان داشت: خوشبختانه طرح خطرپذيري استان تهيه و مخاطرات احتمالي مشخص و اقدامات بايسته به دستگاه‌ها اعلام شده و لازم است تا تمامي دستگاه‌ها به مخاطرات حساس باشند و با كمك اساتيد دانشگاهي نسبت به رفع مشكلات اقدام کنند.

وي اظهار داشت: توجه به مقوله پيشگيري بسيار حائز اهميت است و در موارد بحران بايد از وقوع حوادث احتمالي پيشگيري گردد تا در زمان وقوع بحران با كمترين آسيب ها مواجه باشيم .

سيد حسين خادم زاده رئيس اداره مديريت بحران اداره كل راه وشهرسازي نيز در حاشيه برگزاري اين جلسه گزارشي از كميته تخصصي و نشست ها و فرونشست ها در سطح استان ارائه نمود و با  بررسي موارد خواست تا راهكارهاي لازم توسط دستگاه‌هاي مربوطه ارائه و از وقوع حوادث احتمالي جلوگيري شود.