شناسهٔ خبر: 67256 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان:

۵۰ درصد تصادفات نوروز از نوع واژگونی بود

خضری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: ۵۰ درصد از تصادفات در محورهای برون شهری استان اصفهان در نوروز ۹۸ ازنوع واژگونی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان، مهدی خضری در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اصفهان ضمن تشکر از تمام دستگاه‌هایی که در نوروز امسال به خدمت‌رسانی به مردم پرداختند، اظهار کرد: در نوروز امسال با ايجاد يك بستر مناسب اطلاعاتي و هم افزایی كارشناسان پلیس راه، ايمني و ترافيك و مركز مديريت راه‌ها  مدل علمی پیش‌بینی تصادفات نوروزی تدوین شد.

وی با تطبیق این مدل علمی با واقعیات نوروز ۹۸ اضافه کرد:  ۶۶ درصد از تصادفات فوتي نوروز ۹۸ بر روي محورهای پیش بینی شده رخ داده است که نشان می‌دهد تحلیل صحیح داده های دستگاه‌های مختلف چگونه می تواند مدیران را در تصمیم گیری و تصمیم سازی صحیح یاری کند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اصفهان گفت: تحلیل آمار تصافات نشان می دهد که ۵۰ درصد تصادفات رخ داده در نوروز امسال از نوع واژگوني بوده كه نسبت به نوروز گذشته ۳۰ درصد كاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان دليل اين مسئله را حضور فعال پليس  راه و راهداران و ساير دستگاه‌هاي امدادي و دستگاه‌هاي داراي چراغ گردان در محورهاي برون‌شهري استان برشمرد و گفت: بسیج دستگاه‌ها بر اساس مصوبه كميسيون مديريت اجرايي ايمني حمل‌ونقل استان صورت گرفت و بسیار موثر بود.