شناسهٔ خبر: 67277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح برنامه‌های هفته جهانی ایمنی راه‌ها در خراسان شمالی

موتور سواران رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی برنامه‌های این استان در هفته جهانی ایمنی راه‌ها را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، حامد معروف اظهار کرد: ششم تا ۱۲ماه مي مصادف با ۱۶ تا۲۲ ارديبهشت ماه به عنوان هفته جهاني ايمني راه نامگذاري شده است و  طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت از برنامه‌های هفته جهانی ایمنی راه‌ها در استان است.

وی با بیان اینکه در این هفته ۷۵۰ نفر از راکبان موتورسيکلت آموزش های لازم را فرا می گیرند، درباره آسیب پذیری موتورسیکلت سواران گفت: بیشترین علت فوت موتورسواران در سانحه های رانندگی، ضربه به سر است.

 رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: آسیب پذیری راکبان موتورسیکلت در معابر درون شهری نيز بالا  است و  موتورسواران و عابران پیاده ۶۰ تا ۷۰ درصد قربانیان سوانح رانندگی درون شهری را به خود اختصاص داده اند.معروف اظهار داشت: در این هفته به صورت نمادین، کلاه ایمنی میان راکبان موتورسیکلت توزیع می‌شود.

وی گفت: در این هفته، برگزاری اختتامیه طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها برگزار و برترین‌های این طرح تقدیر می‌شوند.

حامد معروف تصریح کرد: ملاک انتخاب دانش آموزان در این طرح، نتایج آزمونی است که در این زمینه اخذ شده است و معلمان نیز بر اساس عملکردی که در زمینه ارتقای ایمنی تردد از جاده داشته‌اند، برگزیده شده‌اند.

به گفته وی برنامه‌های هفته جهانی ایمنی راه‌ها در سال جاری، با شعار مطالبه گری برای ایمنی راه ها پیگیری می‌شود و تلاش بر این است تا رانندگان و بهره‌برداران از راه بر ارتقای ایمنی ترددها حساس‌تر شوند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: تهیه و توزیع بروشور براساس محتواي ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی از دیگر اقدامات در این هفته است.